خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

ساختار استخدام پیمانکاران شهرداری باید اصلاح شود / مرحوم «چراغی» انسان محترمی بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۹۹

خانم آباد پس از پیگیری این حادثه، چندین پیغام دیگر در موارد مشابه نیز داشته‌اند که به نظر می‌رسد در مورد ساختار استخدام پیمانکاران باید اصلاحات صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر سر زباله‌های جنوب تهران مردم یکدیگر را بکشند، نشان‌دهنده فاجعه بزرگی است.

احمد مسجدجامعی امروز(دوشنبه) نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که شورای شهر تهران چه اقداماتی در مورد حادثه فوت مرحوم «علی چراغی» در درگیری با ماموران منتسب به شهرداری انجام داده است، گفت: کمیته حقوقی شورای شهر و آقای صابری که از حقوقدانان شورا هستند، پرونده را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: در مورد هزینه‌های بیمارستان، هزینه‌های شخصی و همچنین هزینه های مدرسه و دانشگاه فرزندان مرحوم نیز اقداماتی انجام داده شده است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا شهرداری گزارش خود را در مورد این حادثه به شورای شهر تهران ارائه کرده است، اظهار کرد: فردا در صحن شورا گزارشی در این باره ارائه می‌شود، اما این گزارش از سوی خانم آباد از اعضای شورا تهیه شده است، البته ایشان برای تحلیل این گزارش جلسات متعددی را با آقای عبداللهی معاون شهردار برگزار خواهند کرد.

مسجد جامعی افزود: آقای عبداللهی در این زمینه جلسه‌ای با شورا داشتند و توضیحاتی را نیز ارائه کردند و تاکنون هم دو بار به دیدار خانواده ایشان رفته‌اند.

وی به دیدار خود با خانواده مرحوم چراغی اشاره کرد و افزود: بعد از ملاقاتی که با خانواده این مرحوم داشتم، از نوع ادبیات و مناسبات اجتماعی این خانواده متوجه شدم که مرحوم انسان محترمی بودند که در واقع کارشان خیاطی بوده است و بعد در زمینه ضایعات و زباله‌ مشغول به کار شدند.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه اگر سر زباله‌های جنوب تهران مردم یکدیگر را بکشند، نشان‌دهنده فاجعه بزرگی است، افزود: ارائه گزارش در این مورد در دستور کار صحن شورا قرار نداشت اما در خواست کردم که فردا این مساله در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: خانم آباد پس از پیگیری این حادثه، چندین پیغام دیگر در موارد مشابه نیز داشته‌اند که به نظر می‌رسد در مورد ساختار استخدام پیمانکاران باید اصلاحات صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین از طرفی باید امنیت جانی ماموران پیمانکار نیز در نظر گرفته شود زیرا برخی از افرادی که پیمانکاران با آنها سر و کار دارند، ادبیات درستی ممکن است نداشته باشند.

طرح مشخصی برای انتقال فرودگاه‌ تدوین شود

در ادامه احمد مسجدجامعی در مورد بحثانتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر گفت: در مورد بحثانتقال فرودگاه باید پیگیری‌های بیشتری با دولت صورت بگیرد و طرح‌ مشخصی نیز برای آن ارائه شود، همچنین پروژه‌های افزایش دسترسی و گسترش حمل و نقل ریلی به فرودگاه امام خمینی نیز باید سرعت پیدا کند.

وی در مورد شیوه نظارتی شورای شهر ادامه داد: هر چند که شورای شهر ابزارهای نظارتی همچون مجلس ندارد، اما پیگیری‌های شورا برای شرکت اعضا در کمیته تخصیص با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد به نتیجه رسید و اعضا به این جلسات دعوت می‌شوند. همچنین کمیسیون نظارت و حقوق در شورا تشکیل شده و هر کمیسیون نیز کمیته‌ای برای نظارت دایر کرده است.

مسجد جامعی ادامه داد: نظارت‌های موردی نیز در دستور کار ما قرار دارد و در این یکسال بر ۱۱۰۰ مورد نظارت شده که حدود ۲۰ درصد این نظارت‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس شورای شهر تهران در مورد بدهی‌های دولت به شهرداری عنوان کرد: این بدهی‌ها از دولت‌های گذشته به جا مانده است و دولت یازدهم تا کنون بیشتر و بهتر از دیگر دولت‌ها این بدهی‌ها را پرداخت کرده است، البته ما به پیگیری‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

وی اشاره کرد: همچنین قرار بوده است که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی مبلغی به شهرداری برای حمل و نقل عمومی اختصاص یابد که میزان معوقات این حوزه از سوی مترو و معاونت حمل و نقل شهرداری به دولت گزارش شده و به دست ما نیز رسیده است که البته دو رقم ذکر شده در این دو گزارش با هم تفاوت دارد.

مسجدجامعی همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش حمل و نقل ریلی اظهار کرد: نقطه نظراتی وجود دارد که آیا مترو را همچنان در خط چین دنبال کنیم و یا می‌توانیم از تکنولوژی‌های کشوری همچون آلمان استفاده کنیم. ما اکنون اتوبوس‌های تندرویی داریم که چند مورد آتش سوزی در آنها رخ داده و این سوال وجود دارد که آیا برای حمل و نقل جمعیت بهتر است از این وسایل استفاده کنیم و یا اینکه با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانیم آن را تبدیل به حمل و نقل ریلی کنیم.

در انتخابات ریاست شورا کاندید می‌شوم

وی با اشاره به اینکه فضای شورا، سیاسی نیست و در تمامی تذکر‌ها و سخنرانی‌ها دو گروه سهم مساوی داشتند، گفت: در انتخابات ریاست شورا کاندیدا خواهم شد و اگر انتخاب شوم نوآوری‌هایی که در سال اول داشتم را ادامه می‌دهم اما اگر رای نیاورم به تهران گردی و کارهای پژوهشی ادامه خواهم داد.

وی در مورد این مساله که آیا نباید نظارتی بر روی اعضای شورای شهر و یا استان برای جلوگیری از ارتکاب اعمال غیر قانونی وجود داشته باشد، پاسخ داد: در ابتدای انتخاب کاندیدا‌ها نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی صلاحیت کاندیدا‌ها رابرررسی می‌کنند هرچند که در این فرآیندٰ شخصی مانند ابتکار رد صلاحیت می‌شود و پس از آن سمت معاونت رئیس جمهور را دریافت می‌کند اما می‌شود نظارتی نیز وجود داشته باشد همانطور که در دولت در ابتدا و انتهای کار میزان اموال فرد از او پرسیده می‌شود.

قناعتی بیشترین تذکرات را داده است

مسجد جامعی با تاکید بر اینکه در این یکسال فضایی باز برای صحبت و اظهار نظر عقاید مختلف وجود داشته است عنوان کرد: اگر آمار تعداد تذکرات در شورا را بررسی کنیم متوجه تعادل ایجاد شده در شورا می‌شویم؛ بیشترین تذکرات در شورا در این یک سال متعلق به آقای قناعتی، و بعد از آن به ترتیب به آقایان دوستی، حافظی، سرخو و شاکری تعلق داشته است و کمترین تذکرات را نیز من داده‌ام.

رئیس شورای شهر در مورد تغییر تجهیزات آتش‌نشانی اظهار کرد: در زمان آتش سوزی خیابان جمهوری درخواست کردیم که تجهیزات تغییر کنند که البته به ما پاسخ دادند نمونه تجهیزات کشور ما در هیچ جایی وجود ندارد، اما به هر حال آنچه مربوط به شورای شهر بود یعنی تدوین سند و اختصاص اعتبار صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز