خبرگزاری کار ایران

بررسی مشکلات صنفی کارگران افغان - ۱

اسکان ۳۳ کارگر افغان شهرداری منطقه ۱۱ در دو اتاقک فلزی / تصویر

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۵۰

«نژاد ما به ابزاری برای محرومیت مان از حقوق صنفی تبدیل شده بطوری که با کوچکترین اعتراض به مشکلات صنفی کارفرما تهدید می‌کند که مجوز کارمان را باطل و ما را به افغانستان می‌فرستد و عجیب تر اینکه تجربه ثابت کرده قدرت انجام این کار را نیز دارند.»

یک رفتگر منطقه ۱۱ شهرداری تهران از کمبود و در مواردی فقدان امکانات اولیه رفاهی که باید توسط پیمانکاران شهرداری در اختیار آنان قرار داده شود، خبر داد.

این کارگر تبعه کشور افغانستان که دارای مجوز کار در ایران است در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت:نژاد ما به ابزاری برای محرومیت مان از حقوق صنفی تبدیل شدهبطوری که با کوچکترین اعتراض به مشکلات صنفی کارفرما تهدید می‌کند که مجوز کارمان را باطل و ما را به افغانستان می‌فرستد و عجیب تر اینکه تجربه ثابت کرده قدرت انجام این کار را نیز دارند.

این کارگر افغان ادامه داد: اگر در کار تنش فیزیکی رخ دهد دیگر کارگران افغان به حمایت از یکدیگر می‌‌پردازند بنابراین بهانه برای اخراج در دست پیمانکار قرار گرفته و چون شهرداری هیچ دخالتی در این زمینه نمی‌کند، پیمانکار ما را به مرز منتقل کرده تا به افغانستان بازگردانده شویم.

این رفتگر شهرداری افزود: خردادماه امسال ۱۳ کارگر افغانستانی بر همین اساس به افغانستان بازگردانده شدند.

وی ادامه داد:پیمانکار تا سال‌های گذشته حق آب، برق و گاز ما را پرداخت می‌کرد اما از امسال این پرداخت‌ها را قطع کرد و ما مجبرو به پرداخت آن هستیم.

وی گفت: تمامی امکانات رفاهی را کارگران از هزینه شخصی خود تهیه می‌کنند، مثلاً آشپزخانه خوابگاه را خودمان درست کردیم اما برای استحمام باید بیرون برویم.

لازم به یادآوری است، در بازدیدی که خبرنگار ایلنا از محل اسکان این کارگران داشت، ۳۳ کارگر در دو کانکس فلزی که مساحت هر کدام به ۳۰ متر می‌رسید، زندگی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز