خبرگزاری کار ایران

جداسازی در شهرداری از نگاه یک جامعه شناس؛

به نام زنان به کام فرصت طلبان

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۴۲۹

جداسازی‌ و ایجاد محدودیت‌ اشتغال زنان را به خطر می‌اندازد / شهرداری از یک نهاد مستقل و بی‌طرف بخواهد از زنان کارمند شهرداری در این زمینه تحقیق و نظر سنجی کند.

یک جامعه‌شناس در مورد جداسازی در شهرداری تهران گفت: این طرح‌ به نام زنان اجرا و به کام افراد فرصت طلب تمام می‌شود.

«سعید معیدفر» جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلنا به بررسی این موضوع پرداخت وگفت: به نظر می‌رسد این اقدام در راستای منافع جناح سیاسی خاصی است و خیلی ارتباط با مسایل ارزشی و غیرت دینی نداشته باشد.

وی افزود: جای تامل است که طی ۹ سال گذشته که مدیریت شهرداری با یک فرد بوده است صحبتی از غیرت دینی و این گونه طرح‌ها درمیان نبوده است.

این جامعه شناس ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد که این موضوع خیلی مربوط به ارزش‌ها و غیرت دینی نباشد و تنها یک عمل جناحی و سیاسی برای خوشامد عده‌ای باشد.

معیدفر جداسازی درشهرداری تهران را به دلیل آنچه غیرت دینی ذکر شده است، اقدامی فرصت‌طلبانه توصیف کرد و افزود: اگر شهرداری برای رفاه حال زنان این طرح را اجرا می‌کند از یک نهاد مستقل و بی‌طرف بخواهد از زنان کارمند شهرداری در این زمینه تحقیق و نظر سنجی کند تا میزان رضایت زنان از اجرای این طرح مشخص شود.

وی تصریح کرد: اگر این طرح برای بهبود وضعیت مردم است نیازی نیست که شهرداری به جای مردم تصمیم بگیرد بلکه می‌تواند نظر آنها را در این باره بپرسد و بر اساس آن عمل کند.

معیدفر با تاکید براینکه عملکرد شهرداری باید در راستای منافع مردم باشد، افزود: به نظر من حتی در در این زمینه هم می‌شود نظر سنجی از مردم صورت بگیرد تا همسو بودن عملکرد این نهاد در طی سال‌های گذشته با منافع عمومی و خیر شهروندان مشخص شود.

این استاد دانشگاه به استفاده نکردن زنان در مشاغل دفتری در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: گفت: اگر شهرداری فرصت‌های شغلی مانند مسول دفتر، تایپیست و یا منشی‌گری را از زنان می‌گیرد باید موقعیت‌های شغلی جدیدی جایگزین آن سمت‌ها ایجاد کند که متناسب با موقعیت زنان باشد.

وی با تاکید بر این اینکه این جداسازی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها اشتغال زنان را به خطر می‌اندازد، افزود: در حقیقت این طرح‌ها به نام زنان اجرا و به کام افراد فرصت طلب تمام می‌شود.

معیدفر با اشاره به نقش ممتاز زنان در تحولات فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه سعی می‌شود با طرح‌های مختلف از جمله طرح تکریم خانواده، زنان را از نقش‌های اجتماعی‌ جدا کنند و به خانه برگردانند و آنها را در نقش همسری و مادری خلاصه کنند.

این جامعه شناس افزود: به نظر می‌رسد جداسازی درشهرداری تهران یک اقدام نمایشی باشد و در اجرا شهرداری نتواند این طرح را عملی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز