خبرگزاری کار ایران

ابوترابی در جلسه شورای شهر تهران:

اگر از هزینه کردن درآمد نفت خلاص نشویم، مدیریت کشور اصلاح نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۵۰

«وقتی برخی درآمد‌ها همانند درآمدهای نفتی باد آورده شد هزینه‌ها هم بی‌حساب می‌شود و سطح بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مدیریت کلان کشور شاهد عدم بهره‌وری در بالا‌ترین سطح ممکن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فر در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز برگزار شد راه نجات کشور را قطع رابطه هزینه اداره کشور از درآمدهای حاصل از نفت دانست و افزود: یکی از نکاتی که از دیرباز بر روی آن تاکید دارم این است که راه نجات کشور این است که برای قطع رابطه هزینه اداره کشور از درآمدهای حاصل از نفت قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این واقعیت نجات‌دهنده کشور تحقق پیدا نکند مطمئن باشید مدیریت کشور اصلاح نمی‌شود.

وی به بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری اشاره کرد و افزود: امروز وقتی بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای شهرداری تعریف می‌کنیم درآمدهای حاصل از نفت را نمی‌بینیم و این موضوع برای مدیران پیام دارد و پیام آن این است که کشور را می‌توان بدون نفت اداره کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چقدر می‌توانید با همفکری و استفاده از تجربیات دیگران در راه تعریف افزایش درآمدهای مشروع کشور قدم بردارید.

ابوترابی‌ با اشاره به اینکه در شهرداری هم می‌شود از درآمدهای درست تعاریفی را داشت افزود: شاید فروش تراکم را بتوان جزو این درآمد‌ها تعریف نکرد و می‌توان به سمت درآمدهای پایدار مشروع و گره‌گشا رفت.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برخی درآمد‌ها همانند درآمدهای نفتی باد آورده شد هزینه‌ها هم بی‌حساب می‌شود و سطح بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند.

ابوترابی با اشاره به اینکه در مدیریت کلان کشور شاهد عدم بهره‌وری در بالا‌ترین سطح ممکن هستیم افزود: در مدیریت تهران بهره‌وری باید به عنوان یک اصل فراروی دیگران و مدیران ارشد در مقام عمل عینیت پیدا کند و راه برای ارتقای تحول در بهره‌وری را هموار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر ارتباط تنگاتنگ تعریف شده‌ای با مدیریت شهری دارد افزود: با نظارت درست و کمک مدیران اجرایی به ارتقای بهره‌وری کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان بازده مدیریت شهری در ارتقای بهره‌وری کمک کنید افزود: نظارت و نقد درست شما در این راستا می‌تواند به این موضوع کمک کند.

ابوترابی به تعامل و ارتباط مجلس و نهاد شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: شاهد ارتقا و تعامل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر هستیم و آماده‌ایم عالیترین سطح تعامل را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز