خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

استمرار شائبه سیاسی‌کاری در فروش زمین فرمانیه پس از یک سال

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۸۱

متاسفانه بخش‌های اصلی اتاق شیشه‌ای شهردار تهران‏‌، مجهز به شیشه‌مات است تا کسی نفهمد در ورای این تیرگی چه حقیقتی درباره فروش زمین فرمانیه وجود دارد / مدیرکل امکاک و مستغلات شهرداری تهران حاضر به پاسخ‌گویی نیست و تنها می‌گوید: «زمین را فروخته‌ایم»

فروش ۱۵ هزار متر مربع زمین میدان میوه و تره بار شهرداری تهران در فرمانیه پس از گذشت تقریبا یکسال هنوز با ابهامات زیادی مواجه است، اینکه چرا این زمین به فروش رفت و چه کس یا کسانی خریدار آن بودند؟ ظاهرا این موضوع برای اعضای شورای شهر تهران نیز اهمیت یافته است به طوری که در دی ماه سال گذشته در قالب تذکری کتبی از شهردار تهران خواستند نسبت به این مساله پاسخ شفاف بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گرچه شهرداری تهران پاسخی به این تذکر داد اما به دلیل قانع کننده نبودن آن بار دیگر تذکر کتبی به شهرداری تهران ارسال شد که گویا تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

حمیدرضا حیدریان مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره چرایی فروش این زمین و مسایل حاشیه‌ای آن حاضر به گفت و گو با خبرنگار ایلنا نشد و تنها از طریق روابط عمومی شهرداری تهران اعلام کرد: این زمین را فروخته‌ایم.

اما نکته مهم اینجاست که یک مقام مسئول در شهرداری تهران با رد تمامی شایعات مبنی بر فروش سیاسی این زمین، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ‌ زمین برای پرداخت مطالبات تعدادی پیمانکار فروخته شده است و اینکه گفته می‌شود که فروش زمین کاملا سیاسی است و به افراد خاص واگذار شده است، صحت ندارد.

اما در این ارتباط، احمد حکیمی‌پور به ایلنا گفت: زمینی در فرمانیه که متعلق به شهرداری است متری ۶ میلیون تومان به فروش می رسد، در این رابطه احساس می کنیم تبانی در حال رخ دادن است که این تبانی بر علیه بیت المال است.

او در ادامه افزود: چندین بار بررسی این تذکر در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته است اما در لحظه آخر از لیست حذف می‌شود. بی‌شک دلیل خاصی وجود دارد که مانع از رسیدگی به این موضوع می‌شود.

وی می‌افزاید: شهرداری تهران پاسخ قانع‌کننده‌ای به چرایی فروش فرمانیه نمی‌دهد و ما خواهان فسخ آن هستیم چرا که صلاح شهرداری در این معامله لحاظ نشده است.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه قرار است در هفته جاری شهرداری تهران مستندات خود را نسبت به زمین فرمانیه به شورا ارائه دهد ابراز امیدواری می‌کند که این مستندات بتواند اعضا را قانع کند.

غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر تهران که بارها نسبت به بی‌تفاوتی شهرداری تهران به اعضای شورای شهر تهران انتقاد کرده است، به ایلنا می‌گوید: ‌ قرار است در جلسه کارشناسی نسبت به این موضوع اظهار نظرشود و اگر قانع نشدیم فروش زمین فرمانیه به صحن علنی شورای شهر بیاد. در این صورت بی‌‌شک اگر پاسخ و توضیحات قانع کننده نباشد حتما سیر قانونی طرح سوال از شهردار طی می‌شود.

پرویز سروری عضو کمیسیون نظارت شورا شهر تهران نیز درباره پشت پرده زمین فرمانیه، ابتدا گفت که اطلاعاتی در این زمینه ندارد و قرار نیست کمیسیون نظارت موضوع را بررسی کند اما سپس اضافه کرد: ‌ باید کارشناسان نسبت به این مساله بررسی لازم را انجام دهند تا خارج از تصمیمات سیاسی و اجتماعی نظر کارشناسی اعلام شود.

وی همچنین درباره تاخیر در پاسخ گویی شهرداری تهران نسبت به زمین فرمانیه، می‌گوید: ‌ شهرداری باید پاسخ‌گو باشد این پاسخ‌گویی به نفع همه است تذکرات اعضای شورا باید پاسخ داده شود.

در هر صورت از زمین ۲۰ هزار متری فرمانیه کمتر از ۵ هزار متر مربع برای ساخت و ساز میدان میوه و تره بار و شهروند باقی مانده است و سرمایه‌های شهر تهران بی‌هیچ توجیه قانع‌کننده‌ای فروخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز