خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

فرصت طلایی برای تولید موتورسیکلت برقی

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۹۵

«کارخانه های تولید موتورسیکلت های بنزینی باید هر چه زودتر زیرساخت های لازم را برای تولید موتورسیکلت های برقی فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه برای حل مسائل شهر تهران از جمله مسأله آلودگی هوا گفت: حل مشکل آلودگی هوا به همپوشانی و هم افزایی سازمان ها با یکدیگر در قالب مدیریت یکپارچه و پرهیز از هر گونه تقابل مدیریتی نیازمند است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی بابیان این که در سیستم مدیریتی کشور ما دولت های محلی از جایگاه واقعی که باید در آن قرار داشته باشند، برخوردار نیستند گفت: چیزی به نام واگذاری اختیارات به آن ها وجود ندارد و از این رو در موضوعات شهری از جمله موضوع آلودگی هوا نیازمند تحقق مدیریت یکپارچه هستیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مدیریت یکپارچه باید با همدلی و هماهنگی تمام تلاش خود را به منظور خدمات رسانی به مردم به کار بگیرد، اظهار کرد: در چنین سیستمی که به آن «مدیریت جهادی» گفته می شود، تقابل جای خود را به تفاهم داده و همکاری در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر، تنها ملاک عمل دستگاه های اجرایی است.

تشکری هاشمی با اشاره به این که تلاش برای ساختن فضای همدلی و دوری گزینی از تقابل و چالش میان دستگاه‌های اجرایی در زمینه آلودگی هوا باید در رأس امور قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شاهد این موضوع هستیم و در این زمینه توانسته ایم همکاری مناسبی میان ارگان های مربوطه برقرار ساخته و فضایی هماهنگ و همسو را ایجاد نماییم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورسیکلت های بنزینی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: کارخانه های تولید موتورسیکلت های بنزینی باید هر چه زودتر زیرساخت های لازم را برای تولید موتورسیکلت های برقی فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که به منظور ورود موتورسیکلت های برقی به شبکه حمل و نقل شهری هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: صنعت گران داخلی و سازندگان موتورسیکلت باید این فرصت طلایی اقتصادی را از دست نداده و تمام تلاش خود را در این راستا معطوف نمایند.

وی با بیان این که هم زمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم نمود، تصریح کرد: این موتورسیکلت ها با طی مسیری در حدود ۶۰ کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلت های برقی را فراهم خواهیم نمود.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به توجیه اقتصادی و اجتماعی و محاسن محیط زیستی موتورسیکلت های برقی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی و هزینه های پایین تر و آلودگی بسیار کمتر برق در برابر بنزین، گفت: به منظور استقبال مردم از موتورسیکلت های برقی باید تسهیلات کم بهره برای خریداران این گونه موتورسیکلت ها در نظر گرفته شود.

وی در پایان با تأکید بر تولید روزافزون موتورسیکلت های بنزینی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صدا توسط این موتورسیکلت ها، خاطرنشان کرد: کارخانه های تولید موتورسیکلت برای ایجاد آرامش و سلامت در جامعه باید در راستای تغییر رویکرد تولیدات خود قدم بر دارند و با بومی سازی این صنعت و نهادینه کردن آن در داخل، کاری کنند تا نیازمند واردات این محصول به داخل نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز