خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا:

اجازه حفر بی‌ضابطه چاه در بوستان‌ها را نمی‌دهم / تکذیب استفاده از آب شرب برای آبیاری

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۱۹

«اینکه برای جبران کم آبی، چاه جدیدی در زمین‌های شهرداری و بوستان‌های شهر تهران زده شود، باید بگویم که حفر این چاه‌ها باید بر اساس ضوابط و قواعد ما صورت گیرد. / درباره میزان استفاده از آب چاه برای فضای سبز نباید به آبفا پاسخگو باشیم»

معاون شهردار تهران، گفت: ‌ در آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نمی‌کنیم و مخالف حفر چاه جدید در بوستان‌های شهر هستیم.

مجتبی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقادات شرکت آب و فاضلاب(آبفا) مبنی بر استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و برداشت بی‌رویه، اظهار کرد: در آبیاری فضای سبز، آب بر اساس نیاز استفاده می‌شود اینگونه نیست که ما آب چاه را بکشیم و در جوی بریزیم.

وی با بیان اینکه چرا در سال‌های گذشته این موارد مطرح نمی‌شد، اعلام کرد: ‌ درباره میزان استفاده از آب چاه برای فضای سبز نباید به آبفا پاسخگو باشیم اما نکته مهم اینجاست که ما در آبیاری فضای سبز شهر تهران از آب خام استفاده می‌کنیم نه آب شرب و برای تامین نیاز آبیاری فضای سبز، چاه جدیدی حفاری نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به همکاری خوبی که شهرداری با آبفا داشته است، گفت: ‌ اینکه گفته می‌شود ما از آب شرب استفاده می‌کنیم صحت ندارد و اگر دوستان اطلاعاتی در این زمینه دارند، اطلاع دهند.

عبداللهی با بیان اینکه تاکنون نشده است که مسئولان آبفا از ما در جلسه‌ای دعوت کنند که حضور نداشته باشیم، افزود: ‌ در شرایط کنونی با مشکلات کم آبی هر کمکی که از ما خواسته شود دریغ نمی‌کنیم.

وی درباره احتمال حفر ۹۰ حلقه جدید در شهر تهران برای رفع معضل کم آبی نیز، به ایلنا گفت: ‌ اگر برای جبران کم آبی، چاه جدیدی در زمین‌های شهرداری و بوستان‌های شهر تهران زده شود، باید حفر این چاه‌ها بر اساس ضوابط و قواعد صورت گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بوستان‌ها متعلق به شهرداری است و ما بابت خرید آنها هزینه‌ای را پرداخت کرده‌ایم، افزود: ‌ اینکه بخواهند این چاه‌ها را در بوستان‌ها بزنند ما مخالف هستیم چراکه طبق قانون هر چاهی حریم خاص خود را دارد و ما نمی‌توانیم هر جا چاهی را حفر کنیم.

وی اعلام کرد: ‌ ما کمک خواهیم کرد تا چاه‌های مورد نیاز در شهر تهران برای بحران کم آبی حفر شوند و هر کاری از دستمان برآید حتما انجام می‌دهیم اما نکته مهم اینجاست که اجازه حفر هر چاهی در هر جایی که دوستان(آبفا) بخواهند، را نمی‌دهیم و اگر تمایل دارند در گام نخست در زمین‌های متعلق به خودشان چاه بزنند.

عبداللهی با اشاره به اینکه در برداشت آب خام از چاه‌های موجود دقت نظر کافی وجود دارد، گفت: ‌ ضوابط و قوانین در برداشت آب خام به طور کامل رعایت می‌شود تا چاهی آلوده نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز