خبرگزاری کار ایران

برج‌های میلاد و آزادی ۹ فروردین یک ساعت خاموش می‌شوند

کد خبر : ۱۵۳۹۹۴

در همین راستا روشنایی تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

برج‌های میلاد و برج آزادی برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار کلانشهر اهواز، کرمان، رشت و ارومیه در ساعت زمین، تاریخ ۹ فروردین ۹۳ راس ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.

به گزارش ایلنا، " علی محمد شاعری " رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهردار‌ی تهران با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر متوسط جهانی است گفت: مصرف بی‌رویه انرژی فسیلی بیش از ۸۰ درصد در آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین نقش دارد، در همین راستا شهرداری تهران با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی، در یک اقدام مشترک جهانی نشانه‌های مهم شهر‌ی خود نظیر برج میلاد و برج آزادی را برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار کلانشهر اهواز، کرمان، رشت و ارومیه در تاریخ ۹ فروردین ماه ۹۳ راس ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱ ساعت خاموش می‌نماید.

وی افزود: در همین راستا روشنایی تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

شاعری اظهار کرد: طرح ساعت زمین - Earth Hour - از سال ۲۰۰۷ میلادی برای اولین بار در کشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش(wwf) اجرا و در ادامه با توجه به استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان در سال بعد به صورت یک طرح جهانی مطرح شد.

وی افزود: در این برنامه جهانی، مدیران شهری، چراغهای نقاط شاخص شهر و مردم، چراغ خانه‌‌های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین به مدت یک ساعت(۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰) خاموش می‌کنند.

شاعری با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵۰ کشور و بیش از ۷۰۰۰ شهر در این مراسم شرکت می‌کنند خاطر نشان کرد: تهران در سال ۲۰۱۱ پس از ثبت نام اینترنتی در سایتwww. earthhour. orgو ارسال موافقت کتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین ۲۰۱۱، به صورت رسمی به لیست شرکت‌کنندگان رسمی این مراسم پیوست، در این راستا برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه‌ای آنکه تقریباً از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید برای بار اولین بار در این اقدام جهانی مشارکت کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم هموطنان عزیز در این فراخوان عمومی مشارکت نمایند و با خاموش نمودن چراغهای منازل در ساعت زمین گامی هرچند کوتاه ولی تاثیر گذار در راستای حفاظت از محیط زیست بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز