خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مطرح کرد؛

آغاز فصل جدید تعامل مدیریت شهری با انجمن‌های علمی

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۱۱

در مباحثمهم و بعضا چالش برانگیز مطرح در عرصه مدیریت شهری نظیر آلودگی هوا، ترافیک، مدیریت و بهره‌وری، استفاده از فناوری‌های نوین یا موارد کلان‌تر مانند انتقال پایتخت، انجمن‌های علمی می‌توانند به بالا بردن دقت تصمیم‌گیری در این امر کمک قابل توجهی کنند.

ایلنا: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: فصل جدید تعامل مدیریت شهری با انجمن‌های علمی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، بابک نگاهداری، رئیس مرکز در این نشست اظهار داشت: همکاری انجمن‌های علمی با شهرداری تهران به عنوان یکی از گروه‌های اصلی مرجع در میان نخبگان و نظام‌های دانشگاهی و پژوهشی، در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران می‌تواند از ظرفیت‌های بالقوه انجمن‌ها در پروژه‌های مطالعاتی و برنامه‌ریزی‌های خود برای شهر تهران بهره‌مند شود.

نگاهداری تصریح کرد: انجمن‌ها به عنوان یکی از مراجع مهم و ارزشمند تصمیم‌سازی در کشور به شمار می‌روند و می‌توانند شهرداری تهران را در تحقق اهداف پیش بینی شده برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کمک کنند که مهمترین مسیر این ارتباط و همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خواهد بود.

وی افزود: در مباحثمهم و بعضا چالش برانگیز مطرح در عرصه مدیریت شهری نظیر آلودگی هوا، ترافیک، مدیریت و بهره‌وری، استفاده از فناوری‌های نوین یا موارد کلان‌تر مانند انتقال پایتخت، انجمن‌های علمی می‌توانند به بالا بردن دقت تصمیم‌گیری در این امر کمک قابل توجهی کنند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: در دوره قبل شهرداری تهران اقدامات وسیع و خوبی را در بحث‌های کالبدی و سخت‌افزاری و بر مبنای تشخیص فوریت و زیرساختی بودن این موارد در شهر انجام داده است، لذا در دوره جدید مدیریت شهری بیشترین تمرکز بر روی موضوعات مهم فرهنگی، اجتماعی و به عبارتی بحث‌های نرم‌افزاری و انسان محور در اداره شهر خواهد بود.

نگاهداری از مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان یک سازمان پیش‌رو در حوزه تحقیق و توسعه شهری نام برد و گفت: تاکنون مشکلات احتمالی شهر تهران توسط این مرکز شناسایی و مطالعه شده و در قالب منشورات دانش شهر و گزارش‌های مدیریتی و همچنین عناوین متعددی از کتب تخصصی منتشر کرده است و در این راستا از پیشنهاد همکاری انجمنهای علمی درباره موضوعات مطالعاتی و به ویژه تدوین و تألیف کتب مرجع و ماندگار در این عرصه استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین نقش‌های در نظر گرفته شده برای انجمن‌های علمی و فرهنگستان‌ها مباحثآینده‌نگاری است اظهار داشت: در این راه با توجه به چند رشته‌ای بودن مدیریت شهری، انجمن‌های علمی می‌توانند کمک بسیاری به مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران داشته باشند و در رویکرد آینده نگاری، آینده‌گری و آینده پژوهی، طرح هایی را به این مرکز ارائه دهند.

نگاهداری اضافه کرد: اکنون مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران استفاده فعالتر از همکاری از اعضای هیئت علمی دانشگاهها را در قالب هیئت علمی وابسته در دستور کار خود قرار داده است و انجمن‌های علمی نیز می‌توانند در این مسیر نقش یاری‌گر را داشته باشند.

در این نشست مشترک همچنین مرتضی براری، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم ضمن استقبال از رویکردهای جدید شهرداری تهران، اعلام آمادگی انجمن‌های علمی را در راستای همکاری با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بیان کرد.

وی افزود: انجمن‌های علمی با توجه به پتانسیل‌های خود در حوزه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و توسعه تعاملات ملی و بین المللی، می‌توانند همکاری بیشتری را با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز