خبرگزاری کار ایران

پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن امضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۰۸

پیمان خواهرخواندگی دو کلانشهر تهران و پکن عصر پنجشنبه طی مراسمی رسمی در محل شهرداری پکن به امضای دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و وانگ آنشون، شهردار پکن رسید.

ایلنا: پیمان خواهرخواندگی بین پایتخت کشورهای ایران و چین عصر پنجشنبه طی مراسمی رسمی به امضای شهرداران تهران و پکن رسید.

به گزارش ایلنا، پیمان خواهرخواندگی دو کلانشهر تهران و پکن عصر پنجشنبه طی مراسمی رسمی در محل شهرداری پکن به امضای دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران و وانگ آنشون، شهردار پکن رسید.
بر اساس این گزارش متن پیمان خواهرخواندگی تهران و پکن به شرح زیر است:
شهر تهران از جمهوری اسلامی ایران و شهر پکن از جمهوری خلق چین که هر دو پایتخت کشورهای خود می‌باشند، طبق اصول و چارچوب تعیین شده در بیانیه مشترک برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، با هدف پیشبرد دوستی و تفاهم میان مردم چین و ایران و تحکیم و توسعه همکاری‌های دوستانه و عملگرایانه با در نظر گرفتن منافع متقابل دو شهر، از طریق رایزنی‌های دوستانه، در مورد برقراری روابط خواهر خواندگی به شرح ذیل به توافق رسیدند.
موارد توافق:
۱ - دو طرف بر اساس اصل برابری و منافع متقابل، در زمینه اقتصاد و تجارت، فرهنگ، آموزش، مدیریت و برنامه ریزی شهری، خدمات شهری، ساخت و ساز و توسعه شهری، ترافیک و حمل و نقل شهری، حفاظت از محیط زیست و دیگر زمینه‏‌ها به برقراری انواع همکاری‌ها و مبادلات و نیز پیشبرد، ترویج، توسعه و رونق اقتصادی مشترک، خواهند پرداخت. توافق نامه‏‌های مرتبط با زمینه‏‌های مورد علاقه مشترک طرفین و بر حسب تناسب، تدوین خواهد شد.
۲ - برای تسهیل رایزنی در زمینه مبادلات، همکاری‌ها و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین، مقامات، مسئولان، سازمان‌ها و واحدهای اداری مربوطه دو طرف، به برقراری تماس‌های مستمر خواهند پرداخت.
۳ - این موافقت نامه از تاریخ امضا معتبر بوده و مدت اعتبار آن پنچ سال می‌باشد. پس از اتمام مهلت اعتبار، در صورت عدم اعلام خاتمه آن از سوی هر یک از طرفین، اعتبار آن تمدید شده تلقی و به قوت خود باقی خواهد ماند.
۴ - این موافقتنامه در دو نسخه به سه زبان فارسی، چینی و انگلیسی با اعتبار یکسان تنظیم و در تاریخ هشتم اسفندماه ۱۳۹۲ هجری شمسی برابر با بیست و هفتم فوریه ۲۰۱۴ میلادی در شهر پکن به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز