خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی امروز شورا تصویب شد؛

نحوه ارائه تسهیلات تشویقی برای بدهکاران عوارض نوسازی

کد خبر : ۱۴۸۹۲۴

اگر بدهکاران عوارض نوسازی در شهر تهران بدهی معوقه خود را تا ۳۱ تیر به طور یکجا پرداخت کنند می توانند از مزایای تسهیلات تشویقی شهرداری تهران تا میزان ۵۰ درصد جرائم دیرکرد برخوردار شوند.

ایلنا: اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی نحوه ارائه تسهیلات تشویقی به بدهکاران عوارض نوسازی به میزان ۵۰ درصد از جرائم دیرکردرا تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران نحوه ارائه تسهیلات تشویقی به بدهکاران عوارض نوسازی، بررسی شد.

علیرضا دبیر با اشاره به پایدار بودن درآمد شهرداری از محل عوارض نوسازی درباره میزان طلب شهرداری، گفت: بر اساس برآوردی که شهرداری تهران داشته نزدیک به ۷۸۰ میلیارد تومان از مردم و موسسات دولتی بابت عوارض نوسازی طلبکار است. سهم مردم از این بدهی ۲۷۰ میلیارد تومان و میزان دیرکردی که بر اساس قانون به این عوارض اضافه می شود ۶۸ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سال ۸۵ تنها ۵۰۰ هزار فیش مربوط به عوارض به روز پرداخت می شد. اما بعد از برگزاری مراسم جوایز خوش حسابی، حالا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فیش عوارض شان را به روز پرداخت می کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این برنامه تشویقی شامل دستگاه های دولتی نمی شود، افزود: به عنوان نمونه وزارت نفت ۳ میلیارد تومان عوارض نوسازی و پسماند به شهرداری بدهکار است ما معتقدیم دستگاه های دولتی توانایی پرداخت این عوارض را دارند و باید دیرکرد شان را هم پرداخت کنند.

حسین محمد پورزندی نیز در این باره با بیان اینکه ضمانت اجرایی برای گرفتن درآمدهای پایدار برای شهرداری ها وجود ندارد، گفت: در برنامه دوم تکلیف شده شهرداری تهران به سمت درآمدهای پایدار برود. ما برای محقق کردن درآمدهای پایدار به ابزارهایی نیاز داریم تا بتوانیم فیش مطالبات قبلی از عوارض نوسازی را که حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است و بعضی از آنها مربوط به ۲۰ سال قبل می شود وصول کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اقدامات تشویقی زیادی برای پرداخت عوارض توسط مردم انجام می دهد گفت: هر ساله به کسانی که تا ۱۵ بهمن عوارض شان را پرداخت کنند غیر از ۱۰ درصد تسهیلات تشویقی جوایز دیگری هم اهدا می شود.

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد کرد یک بازه زمانی سه ماهه و امکان اجازه مذاکره شهرداری با دستگاه های دولتی فراهم شود بدون شک پولی که ما بتوانیم امسال دریافت کنیم بهتر از این است که سال بعد با جریمه اش بگیریم.

دنیامالی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز پیشنهاد کاهش مهلت تسهیلات تشویقی به دو ماه را ارائه کرد و گفت: با تعامل خوبی که با دولت داریم چه اشکالی داریم این بند را شامل دستگاه های دولتی هم بکنیم؟ جای دوری هم نمی رود.

صابری دیگر عضو شورا نیز با قائل شدن تسهیلات تشویقی برای دستگاههای دولتی مخالف بود. وی گفت: دستگاه های دولتی الگوی مردم برای پرداخت کردن عوارض هستند، آنها را نباید مشمول این قاعده کنیم.

محمد سالاری نیز تاکید کرد: اینکه ما دستگاه های دولتی را معاف کنیم کار درستی نیست. این بهترین درآمد پایدار است که دستگاه های دولتی توان پرداخت آن را دارند. چرا به آنها تسهیلات تشویقی بدهیم؟

رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تاکید بر اینکه نقطه ضعف شهرداری در اطلاع رسانی است توضیح داد: شهرداری در اطلاع رسانی ضعف دارد. به عنوان مثال چند درصد از مردم می دانند که می توانند در مسابقه خوش حسابی شرکت کنند؟ من با تسهیلات تشویقی برای دولتی ها مخالفم و از اعضای شورا می خواهم اجازه دهند جرائم دیرکرد دولت باقی بماند.

در نهایت بعد از جمع بندی پیشنهادات اعضای شورای شهر تصویب کردند که اگر بدهکاران عوارض نوسازی در شهر تهران بدهی معوقه خود را تا ۳۱ تیر به طور یکجا پرداخت کنند می توانند از مزایای تسهیلات تشویقی شهرداری تهران تا میزان ۵۰ درصد جرائم دیرکرد برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس این مصوبه، تسهیلات تشویقی شامل بدهی وزارت خانه ها، سازمان ها، دستگاهای اجرایی شرکت های دولتی و وابسته به دولت نمی شود. ضمنا شهرداری تهران موظف شد یک درصد از محل درآمد را برای کار تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مشوق های لازم برای پرداخت به موقع عوارض نوسازی صرف کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز