خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۰۰درصدی نیروهای خدماتی محدوده حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام دهه آخر صفر

کد خبر : ۱۳۲۳۷۵

تردد و توقف موتورسیکلت‌ها در ایام عزاداری در اطراف حرم مطهر رضوی ممنوع است / ۸۷۸ دستگاه اتوبوس در ایام پایانی صفر در محورهای اطراف حرم مطهر رضوی جابه‌جایی مسافران را به‌عهده خواهند داشت.

ایلنا: رئیس اداره خدمات شهری منطقه ثامن از افزایش ۳۰۰درصدی نیروهای خدماتی محدوده حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع)، محسن رهنما گفت: حضور میلیونی زائران در ایام دهه آخر صفر سبب شد که با ابلاغ شرایط ویژه به پیمانکاران دو ناحیه منطقه ثامن، نیروهای کارگری را به سه برابر شرایط عادی افزایش دهیم.

وی ترافیک سنگین و تردد بی‌قاعده موتورسیکلت‌ها را از مشکلات ویژه این ایام دانست و افزود: برای رفع این مشکل ۱۴پارکینگ موقت رایگان را برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این پارکینگ‌ها در خیابان‌های نواب صفوی ۱۱،۸و ۴، طبرسی ۱،۲، ۳،۱۷، شهید اندرزگو ۱،۳، ۱۷، آیت‌ا… شیرازی ۳ و ۴ و حاشیه ضلع شمالی بازار رضا(ع) و همچنین پارکینگ رضا در راستای سهولت در رفت‌و‌آمد زائران ایام دهه آخر صفر، به موتورسیکلت‌ها به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

رهنما تصریح کرد: موتورسواران مجاز به پارک کردن موتور خود در سایر نقاط منطقه نیستند.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ثامن همچنین با اعلام خبر افزایش نیروهای امانی و نظارتی منطقه از ۳ نفر به ۲۷ نفر و فعالیت۲ گشت جمع‌آوری متکدیان منطقه در ایام دهه آخر صفر افزود: برای رفاه حال زائران تعداد سرویس‌های بهداشتی سیار و فعال موجود منطقه را از ۱۶۸ چشمه به ۲۱۶ چشمه افزایش داده‌ایم.

شستشوی معابر منتهی به حرم به مساحت بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار مترمربع و افزایش۳۰درصدی ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله جهت عادی‌سازی شرایط منطقه از دیگر اقداماتی هستند که در ایام عزاداری دهه آخر صفر توسط اداره خدمات شهری منطقه ثامن صورت می‌گیرند.

سرویس‌دهی ۸۷۸ دستگاه اتوبوس

معاون بهره‌برداری اتوبوس‌رانی مشهد گفت: ۸۷۸ دستگاه اتوبوس در ایام پایانی صفر در محورهای اطراف حرم مطهر رضوی جابه‌جایی مسافران را به‌عهده خواهند داشت.

هادی خورشاهی افزود: از روز قبل از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر تمامی خطوط اتوبوس‌رانی منتهی به حرم مطهر رضوی تقویت می‌شود. همچنین برای انتقال مسافران به حرم مطهر، برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده تا بار ترافیکی این محدوده ضمن خدمات‌رسانی مناسب سنگین نشود.

وی اظهار داشت: بدین منظور ۱۷خط اتوبوس‌، سرویس‌دهی تا نزدیک‌ترین نقاط به حرم مطهر رضوی را انجام می‌دهند ضمن آنکه ۴۹خط هم مسافران را به ایستگاه‌هایی که با خط بی‌آر‌تی تلاقی دارد، منتقل می‌کنند.

وی گفت: سه اکیپ گشت ویژه شب نیز طی این مدت فعال خواهد بود تا تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها

نماینده پلیس راهور خراسان رضوی از اعمال محدودیت ترافیکی هم‌زمان با ایام عزاداری پایانی صفر خبر داد و گفت: تردد و توقف موتورسیکلت‌ها در ایام عزاداری در اطراف حرم مطهر رضوی ممنوع است و درصورت مشاهده تردد و توقف موتورسیکلت‌ها در ایام عزاداری در اطراف حرم رضوی با هماهنگی مقام قضایی این وسایل به محل‌های ایمن منتقل می‌شوند.

سرهنگ غلامرضا بوستانی تصریح کرد: در خیابان امام رضا(ع) از میدان بسیج تا تقاطع دانش، تقاطع دانش تا میدان بیت‌المقدس، میدان شهدا تا چهارراه شهدا، چهارراه شهدا تا حرم، میدان شهیدگمنام تا میدان طبرسی و حرم و تقاطع اندرزگو تا میدان بیت‌المقدس در روزهای خاص ممنوعیت توقف و تردد وسایل نقلیه خواهیم داشت و درصورت توقف وسایل نقلیه به پارکینگ منتقل می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز