خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد؛

اختصاص ۱۵ درصد از درآمدهای معادن استان تهران به روستاهای مورد اکتشاف

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۰۴

استان تهران بین ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمدهای غیرنفتی و بیش از ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی و بودجه اختصاصی استانداری‌ها را تأمین می‌کند اما بودجه آن حدود ۶/۳ درصد از بودجه کل است.

ایلنا: استاندار تهران گفت: هم‌اکنون در تهران ۶۲۰ معدن داریم که ۲۵ هزار تن از ۲۱۷ هزار تن ماده معدنی استخراجی در کل کشور یعنی ۱۲ درصد آن را تامین می‌کنند.

به گزارش ایلنا، " حسین هاشمی " در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان درباره احیای معادن استان تهران اظهار داشت: دست اندرکاران معدن استان باید درنظر داشته باشند که نباید معادن استان بعد از استخراج به حال خود‌‌ رها شوند.

هاشمی همچنین بر ضرورت اختصاص ۱۵ درصد از درآمد معادن استان به روستاهای مورد اکتشاف تاکید کرد و گفت: هم اکنون در تهران ۶۲۰ معدن داریم که ۲۵ هزار تن از ۲۱۷ هزار تن ماده معدنی استخراجی در کل کشور یعنی ۱۲ درصد آنرا تامین می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تلقی اشتباه از استان تهران در خصوص برخوردار بودن این استان از امکانات رفاهی ادامه داد: برخی به اشتباه فکر می‌کنند تمام امکانات در تهران جمع شده که این تلقی کاملا غلط است و بعنوان نمونه در حوزه کتابخانه‌ها، مقدار سرانه برای هر یکهزار نفر در تهران نسبت به کل کشور ۲ متر مربع در مقابل ۲۵ متر مربع است و در حوزه سرانه فضای ورزشی روباز، این نسبت ۲۶۴ متر مربع به ۴۱۴ مترمربع است.

استاندار تهران، سرانه فضای ورزشی سرپوشیده استان تهران را نسبت به کل کشور برای هر یکهزار نفر، ۸۴ مترمربع در مقابل ۱۰۴ مترمربع کشوری و در حوزه سرانه پزشک نیز، سرانه تهران را ۳ دهم نفر در مقابل چهار دهم نفر برای کل کشور عنوان کرد.

رییس شورای برنامه ریزی وتوسعه استان تهران، تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز مسکن مهر را یکی از معضلات بزرگ پایتخت عنوان کرد و گفت: ۳۳۸ فضای آموزشی مورد نیاز مجتمع‌های مسکن مهر است که تأمین آن نیازمند ۴۷۳ میلیارد تومان است.

هاشمی با اشاره به وجود چهار هزار و ۹۰۰ کلاس دارای بخاری گازی در استان که نیازمند تبدیل به موتورخانه مرکزی برای ایمنی دانش آموزان هستند، افزود: لازم است وزارت مسکن و شهرسازی و خیرین برای تأمین نیاز آموزشی مسکن مهر ورود کنند تا سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بتواند وظیفه خود را در قبال ایمنی دانش آموزان با بودجه محدودی که دارد بخوبی انجام دهد.

استاندار تهران تاکیدکرد: در دیداری که با دکتر نوبخت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و همچنین مجمع نمایندگان استان تهران خواهم داشت خواهان اختصاص بودجه استان تهران بر اساس شاخص‌های کشوری هستیم.

وی ادامه داد: استان تهران بین ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمدهای غیرنفتی و بیش از ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی و بودجه اختصاصی استانداری‌ها را تأمین می‌کند اما بودجه آن حدود ۶/۳ درصد از بودجه کل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز