خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت و گو با ایلنا: ‌

باید ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خصوصی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۱۴

بدون کمک دولت نمی‌توان روند توسعه و حتی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داد / نمی‌توان از مردم انتظار داشت که با هزینه بالا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ایلنا: ‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، گفت: باید ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خصوصی شود و شهرداری تهران دیگر اتوبوسی نداشته باشد.

" احمد دنیامالی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کاملاً خصوصی‌سازی شده است اظهار کرد: نگرانی ما در بخش اتوبوس‌های متعلق به شهرداری تهران است که قرار بود با کمک دولت نوسازی شود.

وی با بیان اینکه اگر این نوسازی انجام می‌شد شرایط در حد نرمال بود تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا خدمات‌رسانی به شهروندان به خوبی انجام شود تصریح کرد: از ۷۰ درصد ظرفیت ناوگان تنها ۵۰ درصد آن سرویس‌دهی می‌کنند چرا که خطوط پر مسافر شهر تهران متعلق به اتوبوس‌های شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر با بیان اینکه باید ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خصوصی شود گفت: یارانه‌ای که دولت به اتوبوسرانی می‌پردازد نیز باید به بخش خصوصی تعلق گیرد. به اعتقاد من که مورد تأیید مدیرعامل کنونی شرکت اتوبوسرانی تهران نیز هست، توسعه اتوبوسرانی توسط خود شهرداری، جذب نیروی انسانی، ایجاد تعمیرگاه‌ها برای اتوبوس‌ها نباید انجام شود بلکه باید در حداقل برنامه ۵ ساله روند توسعه و نوسازی اتوبوس‌ها انجام شود.

دنیامالی با بیان اینکه باید تلاش کنیم اتوبوس‌های شهر تهران گازسوز شوند ادامه داد: بدون کمک دولت نمی‌توان روند توسعه و حتی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داد. چراکه اگر ما می‌خواهیم مردم را ترغیب کنیم که از خودروی شخصی خود استفاده نکنند باید ابتدا شبکه حمل و نقلی شهر تهران تکمیل شود تا مردم بتوانند در کوتاه‌ترین مسافت زمانی و مکانی خود را به یکی از خطوط حمل و نقل عمومی و ریلی برسانند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از مردم انتظار داشت که با هزینه بالا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و خودروی شخصی خود را به خیابان‌ها نیاورند تأکید کرد: از نظر ما آژانس‌ها و تاکسی‌ها، حمل و نقل خصوصی هستند چرا که هزینه آن بالاست. از این رو اگر از حمل و نقل صحبت می‌شود تنها باید به مترو و اتوبوس توجه ویژه کرد.

دنیامالی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان تنها ۱۵ درصد از هزینه حمل و نقل را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند اظهار کرد: در واقع شهرداری تهران با پرداخت سهم دولت و بخشی از سهم شهروند، ۸۵ درصد از هزینه رفت و آمد در شهر را برعهده گرفته است که البته این هزینه نیز از طریق مردم و از محل دریافت مالیات کسر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد تا تعامل میان دولت و شهرداری در این دوره بهبود یابد تا با نگاه ویژه روند توسعه مترو و اتوبوسرانی بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز