خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت به ایلنا خبر داد؛

ارائه سناریوهای جدید کاهش سهمیه سوخت به معاون اجرایی ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۵۷

تغییر سوخت برخی از کاربری‌های خاص روزانه ۸ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت را در بر خواهد داشت / برنامه ارائه شده توسط ستاد برای صرفه جویی در مصرف سوخت براساس کاربری خودرو است نه درآمد‌ مالکان آن.

ایلنا: رئیس ستاد حمل و نقل سوخت از ارائه چند سناریو به معاونت اجرایی ریاست جمهوری به منظور کاهش سهمیه‌ و صرفه‌جویی در سوخت خبر داد.

" مجتبی شفیعی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر سهمیه سوخت یا قیمت آن اظهار کرد: چندین سناریو در این بخش داشتیم اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه ستاد حمل و نقل و سوخت بر روی قیمت سوخت ورودی ندارد و تنها به عنوان یک عضو اظهار نظر می‌کند، افزود: در بخش سهمیه‌ها چندین پیشنهاد به معاونت اجرایی ریاست جمهوری ارائه کردیم که در صورت تصویب بر روند سهمیه‌ها به صورتی که به مردم عادی فشاری وارد نشود، اعمال می‌شود.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت در این ارتباط گفت: یکی از این سناریو‌ها برای تغییر سوخت برخی از کاربری‌های خاص است که با تغییرات جزئی که کمترین تبعات اجتماعی و اقتصادی به مردم نیز نخواهد داشت می‌تواند روزانه ۸ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی صورت گیرد.

شفیعی با بیان اینکه برخی از این سناریو‌ها در دولت گذشته نیز مطرح شد اما به اجرا درنیامد، ادامه داد: نمونه عینی برای این سناریو وانت بارهایی هستند که خدمات عمومی ارائه نمی‌دهند و در طرح ساماندهی بار سبک شهری نیز فعالیت ندارند. این خودرو‌ها که تعداد آن‌ها حدود ۷۰۰ هزار دستگاه وانت بار است اگر سهمیه آن‌ها تبدیل به سهمیه عادی شود در مصرف سوخت صرفه جویی زیادی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: نمونه دیگر موتورسیکلت‌های توقیفی هستند که مدتهاست در پارکینگ باقی مانده‌اند اما کارت سوخت آن‌ها همچنان در حال شارژ و استفاده شدن است که می‌توان با حذف این کارت سوخت‌ها نیز بر مصرف سوخت صرفه جویی کرد.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت تأکید کرد: پیشنهادهای خود را به معاونت اجرایی رئیس جمهور تقدیم کرده‌ایم و امیدواریم با بررسی دقیق آن در مصرف سوخت صرفه جویی شود چراکه این تغییرات جرئی می‌تواند به نفع مردم باشد.

شفیعی در پاسخ به اینکه با توجه به شناسایی سه دهک بالایی خانوار‌ها به منظور حذف یارانه‌ آن‌ها آیا سهمیه سوخت دارندگان این خانوار‌ها نیز کاهش یافته یا حذف می‌شود، گفت: چنین برنامه‌ای را در دستور کار نداریم. اما براساس کاربری خودرو، ستاد برنامه‌ای داشته است به طوری که هر خودرویی که مصرف حجم موتور آن بالا‌تر از ۲ هزار سی سی باشد سوخت سهمیه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد در واقع ستاد بر اساس کاربردی خودرو برنامه ارائه کرده است و نه درآمد‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز