خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

قراردادهای شهرداری با تأمین‌کنندگان پروژه‌های شهری مشکل‌ساز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۳

پروژه ایران زمین و تخلفاتی که در آن صورت گرفته است؛ موجب انسداد خیابان ایران زمین و گلستان شده است. چراکه زیربنای آن به یک باره از حداقل مساحت به ۳۱۷ هزار مترمربع آن هم در مدت کوتاهی افزایش یافته است.

ایلنا: قراردادهای پایاپای شهرداری تهران با برخی از تأمین‌کنندگان پروژه‌های شهری برای مردم مشکل‌ساز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو(عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران) با بیان اینکه قراردادهای پایاپای میان شهرداری تهران با برخی از تأمین‌کنندگان و سرمایه‌داران مسئله مهمی‌ست، اظهار کرد: درآمدها و امکانات مالی شهر توسط مردم تأمین می‌شود. اما این قراردادهای پایاپای مشکلاتی را برای این درآمدها ایجاد کرده است که یک نمونه آن دو طبقه شدن پروژه صدر است.

وی ادامه داد: در این پروژه مجموعه یا فردی که جزو تأمین‌کنندگان پروژه است و به عنوان سرمایه‌گذار منسوب می‌شود، حق این را داشته است که سه بار درخواستی را در حداقل زمان به کمیسیون ماده ۵ ببرد و متناسب با حجم مطالبات خود در این پروژه از شهرداری امتیاز بگیرد.

وی که با بیان این مطالب به دنبال برقراری رابطه میان پروژه صدر با مالک پروژه ایران زمین بود، تصریح کرد: پروژه ایران زمین و تخلفاتی که در آن صورت گرفته است؛ موجب انسداد خیابان ایران زمین و گلستان شده است. چراکه زیربنای آن به یک باره از حداقل مساحت به ۳۱۷ هزار مترمربع آن هم در مدت کوتاهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در اخطاری که در ۷ اردیبهشت ماه امسال به مالک این پروژه ارائه شد نه تنها پروژه متوقف نشد بلکه عمق آن نیز افزایش یافت، تأکید کرد: ببخشید که این مطلب را می‌گویم اما گویا اولویت اول برای شهرداری تهران امنیت مردم نیست بلکه منافع مالی و مادی است. چراکه اگر یک شهروند عادی با ملک ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر بخواهد مجوزی بگیرد حداقل یک یا دو سال باید دوندگی کند و همین زمان برای دریافت مجوز درمانگاه خیریه‌ای در جنوب تهران دو سال است که باید پیگیر دریافت مجوز باشد اما مالک این پروژه در کمترین زمان سه بار مجوز خود را می‌تواند تغییر بدهد.

سرخو ادامه داد: نمی‌خواهم اسم کسی را اینجا بیاورم اما همه آن را می‌شناسیم که فردی می‌تواند با سه بار مجوز روند کار خود را تغییر دهد بدون آنکه با آن برخورد شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز