خبرگزاری کار ایران

جاوید خبر داد؛

تاکید بر ضرورت تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۶۹

فرسودگی بافتهای فرسوده تأثیر مستقیم بر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و مداخله صحیح در این بافت‌ها زمینه بهبود همه این عوامل را فراهم خواهد ساخت.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده گفت: طرح تفصیلی جدید پویا، انعطاف پذیر، راهبردی و ساختاری است و در این راستا شهرداری تهران از متخصصان در بافتهای فرسوده استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، " علیرضا جاوید " با بیان اینکه فرسودگی بافتهای شهری یک موضوع چند بعدی است گفت: فرسودگی بافتهای فرسوده تأثیر مستقیم بر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و مداخله صحیح در این بافت‌ها زمینه بهبود همه این عوامل را فراهم خواهد ساخت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده تصریح کرد: پروژه‌های محرک توسعه همانند موجی که در یک دریاچه ایجاد می‌شود می‌تواند علاوه بر ترغیب ساکنان بافت‌های فرسوده، ساکنان بافت‌های مجاور را نیز ترغیب به نوسازی کند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی و توفیق نسبی این طرح در طول مدت اجرا اظهار کرد: بر اساس این طرح چنانچه ملکی در بافت ناپایدار ۱۵۰ مترمربع و بیشتر باشد، یک طبقه مازاد به عنوان تسهیلات دریافت می‌کند و در صورتی که املاکی با تجمیع به ۱۵۰ متر مربع برسند می‌توانند از یک طبقه تشویقی دیگر نیز استفاده کنند و این امر خود فرصتی برای ورود و سرمایه گذاری در این بافت‌ها است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرد: طرح تفصیلی جدید پویا، انعطاف پذیر، راهبردی و ساختاری است وما نیز از متخصصان در بافت‌های فرسوده استقبال می‌کنیم.

جاوید همچنین با اشاره به راه اندازی دفا‌تر خدمات نوسازی، این دفا‌تر را گواهی بر عدم نگاه صرفاً فیزیکی و کالبدی به بافت‌های فرسوده دانست و گفت: دفا‌تر خدمات نوسازی امین مردم هستند و می‌توانند پیوند مردم با مجموعه شهرداری و سازمان نوسازی را برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز