خبرگزاری کار ایران

در نخستین جشنواره تاکسیرانان بر‌تر مطرح شد؛

جابه جایی روزانه ۵ / ۴ میلیون مسافر در پایتخت توسط تاکسیرانی

کد خبر : ۱۱۴۳۹۲

امروز باید بیش از هر زمان دیگری به رانندگان تاکسی توجه شود و به موضوعاتی مانند بیمه تکمیلی تاکسیرانان توجه ویژه صورت گیرد همچنین با توجه به اینکه ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تردد دارند باید برای نوسازی این خودرو‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ۸۰ هزار تاکسی پایتخت روزانه ۵ / ۴ میلیون مسافر را در سطح شهر جابجا می‌کنند، گفت: سهم جابجایی تاکسی‌ها نشان می‌دهد که این وسیله نقلیه تا چه اندازه می‌تواند در ارتقا فرهنگ ترافیکی و فرهنگ اجتماعی شهروندان نقش داشته باشد.

به گزارش ایلنا، میثم مظفر در مراسم نخستین جشنواره تاکسیرانان بر‌تر با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکسی‌ها امروز مانند خانه‌های فرهنگ سیار هستند که می‌توانند اثرات مفیدی در جامعه داشته باشند و در ارتقا فرهنگ جامعه سهم به سزایی را برعهده بگیرند.

وی با تاکید براینکه در نخستین جشنواره تاکسیران بر‌تر ارتقا فرهنگ تاکسیرانان و مسافران هدف اصلی است افزود: ارتقا رفتار تاکسیرانان، شان و منزلت آنان و نیز ارتقا سطح فرهنگ مسافران از جمله اهداف این جشنواره است و چنانچه تاکسیرانان قانون را رعایت کنند و احساس مسئولیت پذیری داشته باشند، همچنین جلب رضایت مشتریان، امانتداری و رزق حلال هدفشان باشند، خواهیم دید که این قشر چه تاثیر شگرفی می‌توانند در ارتقا سطح فرهنگ داشته باشند.

مظفر تصریح کرد: رشته دانشگاهی تاکسیرانی در دانشگاه علمی - کاربردی ایجاد شده و به زودی مرکز آموزش و دانشکده تاکسیرانی افتتاح خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح سبک زندگی گفت: اصلاح سبک زندگی تاکسیرانان در حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای و ارتقا سطح فرهنگ کار در حوزه حمل و نقل عمومی و ارتقا منزلت شغلی آن‌ها از اهداف فرادستی این جشنواره است.

براساس این گزارش در مراسم نخستین جشنواره تاکسیرانان بر‌تر احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: باید به تهران هویت تعریف شده‌ای بدهیم. بخشی از هویت تهران را می‌توان در معماری، بخشی را در شهر سازی، بخشی را در طبیعت و… جستجو کرد و به اعتقاد من تاکسی‌ها هم می‌توانند یک وجه هویتی تهران محسوب شوند.

وی با تاکید بر اینکه تاکسیرانی جزو مشاغل سخت است، افزود: امروز باید بیش از هر زمان دیگری به رانندگان تاکسی توجه شود و به موضوعاتی مانند بیمه تکمیلی تاکسیرانان توجه ویژه صورت گیرد همچنین با توجه به اینکه ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تردد دارند باید برای نوسازی این خودرو‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد که تحقق این مهم در گرو حمایت و برنامه ریزی دولت است.

مسجد جامعی تصریح کرد: ما آمادگی تشکیل تعاونی تاکسیران‌ها را داریم تا با امید بیشتر و نشاط به جامعه خدمت رسانی کنند.

شایان ذکر است این مراسم با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس پلیس راهور تهران بزرگ، برگزار شد و در این جشنواره از تاکسیرانان بر‌تر در۶ محور قانون مداری، مشتری مداری، رزق حلال، مسوولیت پذیری، امانت داری و ایثار و فداکاری تجلیل به عمل آمد.

براساس این گزارش در این مراسم همچنین از تاکسیرانی که ۶۰۰ میلیون تومان وجه نقد را به صاحبش بازگردانده بود تقدیر به عمل آمد و یکی دیگر از تاکسیرانان که به مدت ۱۷ سال هیچ تخلف رانندگی را مرتکب نشده بود به عنوان راننده بر‌تر شناخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز