خبرگزاری کار ایران

آستان مقدس حضرت امامزاده معصوم(ع) به قطب فرهنگی و مذهبی تبدیل می‌شود

کد خبر : ۱۱۱۱۵۷

با برنامه ریزی زمانی به عمل آمده در حال حاضر بخش مطالعاتی و همچنین طراحی بنای جدید آغاز شده و به نظر می رسد تا ۶ ماه آینده به اتمام برسد و احداثو بهره برداری نهایی آن مستلزم سپری شدن زمان طولانی تری است.

ایلنا: با اجرای طرح جامع بازسازی حرم مطهر امامزاده معصوم(ع)، این مکان متبرک به قطب فرهنگی و مذهبی منطقه ۱۰ تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح فرامنطقه ای تبدیل امامزاده معصوم(ع) به یک قطب فرهنگی برای اهالی منطقه ۱۰ و مناطق مجاور و همچنین توسعه فضای صحن برای تامین رفاه حال اهالی، متناسب با نیاز زائران و گسترش فضاهای خدماتی است.

عظیمی در ادامه با اشاره به اجرای اقدامات عمرانی که در طرح مطالعاتی توسعه صحن امام زاده معصوم(ع) پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این طرح بازسازی سر در ورودی امامزاده، ساخت قرائت خانه، احداثسالن اجتماعات و خدمات مورد نیاز زائران و… در نظر گرفته شده است همچنین برنامه ریزی برای خرید املاک مجاور بنای امامزاده که احتمالا در طرح جدید جزئی از امامزاده خواهند شد صورت گرفته است تا طرح توسعه این بنای مقدس با کیفیت هر چه بیشتر انجام گیرد.

به گفته شهردار منطقه، این طرح مطالعاتی توسط گروه مشاورین طرح، تفکر و معماری که در نقاط مختلف کشور بر روی بناهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی تجربه های اجرایی موفقی در کارنامه خود داشته اند اجرا می شود.

وی با بیان این که ساخت چنین بنایی ۲ تا ۳ سال به طول خواهد انجامید افزود: این طرح جزء طرح های مستمر شهرداری خواهد بود که هر سال بودجه مشخصی برای آن اختصاص می یابد و همه تلاش شهرداری بر این موضوع استوار خواهد بود که بنایی قابل قبول و در شان امامزاده و زائران ساخته شود.

شهردار منطقه یادآور شد: با برنامه ریزی زمانی به عمل آمده در حال حاضر بخش مطالعاتی و همچنین طراحی بنای جدید آغاز شده و به نظر می رسد تا ۶ ماه آینده به اتمام برسد و احداثو بهره برداری نهایی آن مستلزم سپری شدن زمان طولانی تری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز