خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پیوند یاران خانواده در منطقه ۱۰ تهران

کد خبر : ۱۱۰۴۸۲

این طرح با هدف احیاء و ترویج سنت ها و آیین های حل اختلاف، ارتقاء سرمایه اجتماعی، استفاده از ظرفیت بزرگان فامیل و خویشاوندان در حل مسائل خانوادگی، آموزش مهارت های حل تعارض و مهارت های حل تعارض و کاهش طلاق در منطقه در دست اجراست.

شهردار منطقه ۱۰ از اجرای طرح پیوند یاران خانواده " اصلاح ذات البین " و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی این طرح در منطقه ۱۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف احیاء و ترویج سنت ها و آیین های حل اختلاف، ارتقاء سرمایه اجتماعی، استفاده از ظرفیت بزرگان فامیل و خویشاوندان در حل مسائل خانوادگی، آموزش مهارت های حل تعارض، ایجاد و توسعه شبکه اجتماعی از حلقه های " ریش سفیدی " و " بزرگان فامیل " برای تبادل تجربیات و ترویج آموزش ها و مهارت های حل تعارض و کاهش طلاق در منطقه در دست اجراست.

وی افزود: منطقه ۱۰ به عنوان منطقه هادی، میزبانی این طرح را برای مناطق ۹،۱۷، ۱۸ و ۱۹ بر عهده دارد و گروه هدف این طرح مصلحین یا ریش سفیدهای خانواده هستند که دارای حداقل سن ۴۰ سال و دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا می باشند این افراد به عنوان میانجی و یا داور از میان افراد خانواده و فامیل به بررسی و کمک در رفع مشکلات ایجاد شده میان زوجین می پردازند.

شهردار منطقه سرفصل های کارگاه های آموزشی طرح اصلاح ذات البین را آشنایی با خانواده و الگوهای زندگی مطلوب خانوادگی، آشنایی با مهارت های روابط همسری و خانوادگی، آشنایی با علل اختلافات خانوادگی و روابط همسری، آشنایی با شیوه های حل اختلاف و تعارض در خانواده و روابط همسری، آشنایی با اصول و شیوه های میانجی گری برای حل تعارض، آشنایی با نکته ها ملاحظات و پرهیزها در میانجی گری برای حل اختلاف، آشنایی با تجارب موفق در زمینه میانجی گری برای حل اختلاف عنوان کرد.

گفتنی است کارگاه های آموزشی با حضور ۶۰ نفر از ریش سفیدان از اول مهر ماه در مجموعه شهید حبیب غنی پور شروع شده و تا ۱۶ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز