خبرگزاری کار ایران

تاکید نمایندگان بر تسریع در کمک دولت به مدیریت شهری پایتخت؛

مطالبات حمل و نقلی مردم تهران سریع‌تر پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۵

تندگویان: به تحقق مدیریت یکپارچه شهری امیدواریم / اهمیت تهران از ابعاد یک کلان شهر فرا‌تر است / دولت در اسرع وقت بودجه حمل و نقل عمومی تهران را بپردازد.

ایلنا: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران با توجه به تغییر نگرش دولت جدید و ابراز امیدواری نسبت به این موضوع، ضمن تاکید بر لزوم کمک دولت به مدیریت شهری پایتخت به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، خواستار تسریع در پرداخت مطالبات حمل و نقلی مردم تهران از سوی دولت یازدهم شدند.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران با افکار جدید و نگاه نو، خواستار تغییر نگرش اساسی در ساز و کارهای حاکم بر شوراست، گفت: شورای شهر باید بر مدیریت یکپارچه شهر و نهادهای ناظر بر آن نظارت کند و کنترل آن نباید صرفاً به شهرداری تهران محدود باشد.

تندگویان: به تحقق مدیریت یکپارچه شهری امیدواریم

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد مهدی تندگویان افزود: همه نهادهای دخیل در امور شهری باید به شورای شهر کمک کنند تا با توجه به تغییر نگرشی که در دولت انجام شده، مدیریت یکپارچه شهری تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه تهران از لحاظ زیرساخت‌های عمرانی در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته، اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند توجه بیش از پیش به موضوعات اجتماعی و فرهنگی هستیم تا مردم با آرامش از امکاناتی که در شهر برای آن‌ها به وجود آمده، به خوبی بهره برداری کنند.

تندگویان با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورای شهر و حضور افراد متخصص در زمینه‌های مختلف شهری در شورا، تصریح کرد: به همین دلیل نسبت به افزایش تعداد کمیسیون‌ها به سمت تخصصی شدن بیشتر حرکت کردیم و امیدواریم مردم تغییر نگرش در شورای شهر را حس کنند.

اهمیت تهران از ابعاد یک کلان شهر فرا‌تر است

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مطالعات اولیه تقریباً ۲۲ نهاد شهری در ارائه خدمات به مردم ذی نفع هستند، اظهار کرد: شهرداری تهران تا به امروز عملکرد مناسبی داشته ولی بقیه نهاد‌ها هم باید به این موضوع کمک کنند چرا که تهران با بُعد جمعیت و مساحتی که دارد، از ابعاد و اهمیت یک کلان شهر نیز فرا‌تر رفته است.

تندگویان با بیان اینکه فعالیت مرکز کنترل ترافیک و کنترل معابر شهری از طریق دوربین‌های نظارت تصویری باعثمی‌شود تا نیاز به حضور پلیس در سطح شهر کمتر شود، تصریح کرد: کنترل هوشمند شهر علاوه بر آرامش روانی برای شهروندان، در کنترل کامل شهر و افزایش ایمنی معابر شهری نیز بسیار موثر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کنترل هوشمند شهر هر چه پیشرفته‌تر و نظارت بر شهر هر چه کامل‌تر باشد در آرامش روانی شهروندان و روانی حرکت خودرو‌ها در معابر شهری بیشتر موثر است، خاطرنشان کرد: وجود مرکز کنترل ترافیک یقیناً به همه نهادهای خدمات رسان کمک خواهد کرد تا خدمات خود را بهتر ارائه کنند.

دولت در اسرع وقت بودجه حمل و نقل عمومی تهران را بپردازد

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر تعویق در تخصیص مطالبات حمل و نقلی مردم تهران در دولت یازدهم گفت: متاسفانه با وجود گذشت چند ماه از شروع به کار دولت جدید هنوز هیچ گونه اقدامی در خصوص تخصیص بودجه برای این مهم صورت نگرفته است.

ابراهیم نکو با استناد به گفته‌های وزیر نقت مبنی بر اینکه چنانچه قیمت بنزین افزایش یابد باید شاهد بحران در حوزه حمل و نقل باشیم، افزود: این بحران در انتظار حوزه حمل و نقل عمومی نیز خواهد بود و انتظار می‌رود دولت یازدهم در اسرع وقت به مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی تهران رسیدگی کند و تدابیر لازم را در این زمینه بیندیشد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با تاکید بر اینکه افزایش ۳۰ درصدی سفرهای شهری و تراکم ترافیک از ابتدای مهر ماه هشداری به دولت است تا اقدامی سریع در این راستا انجام دهد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند تا به منظور بهبود شرایط موجود و رفع کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی لوایح و طرح‌های لازم را بررسی کرده و تصویب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز