خبرگزاری کار ایران

عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲‌گانه ارزیابی شد

کد خبر : ۱۰۹۱۴۹

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب فعالیت ستادهای مدیریت بحران مناطق۲۲گانه شهر تهران، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت و نظارت بر فعالیت ۹۸ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در شهر تهران را بر عهده دارد.

ایلنا: جلسه ماهیانه ارزیابی عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه با هدف بررسی فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه مدیریت بحران و نحوه پیشبرد برنامه‌های سازمان در قالب طرح‌های مصوب با حضور معاون، مدیران و کار‌شناسان معاونت آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان و دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه ضمن معارفه دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق ۱۲ و ۱۷، اقدامات ستادهای مدیریت بحران مناطق در بهره گیری از توان و ظرفیت‌های مردمی و تشکیل و راه‌اندازی بیش از ۵۵۰ گروه دوام و بیش از ۱۳۰۰ گروه مدیریت بحران اماکن مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص راهکارهای افزایش توان آمادگی شهروندان در برابر زلزله بحثو تبادل نظر صورت گرفت.

سیدجواد کشفی معاون آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان در سخنانی ضمن اشاره به شرایط و موقعیت خاص کلانشهر تهران، برنامه‌ها و طرح‌های به عمل آمده از سوی سازمان را در راستای ارتقای توان آمادگی شهروندان در برابر زلزله عنوان کرد و بر اهمیت و لزوم توجه هر چه بیشتر به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در توسعه رویکرد غیرمتمرکز مقابله با بحران‌های احتمالی تاکید کرد و تدابیر ریاست سازمان را بهره گیری از توان و امکانات مدیریت شهری برای افزایش تعداد گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله(دوام) و مدیریت بحران اماکن مسکونی دانست.

در این جلسه گزارشی در خصوص انجام بازدیدهای نظاممند به عمل آمده از وضعیت پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران ارائه شد و با اشاره به موضوعاتی که در قالب ۶۲ محور در این بازدید‌ها مدنظر قرار گرفته، نحوه ارتقای سطح توانمندی پایگاه‌ها، عملکرد ستادهای مدیریت بحران در حوزه‌های پیشگیری، آمادگی، آموزش و اطلاع‌رسانی و همچنین وضعیت نگهداری پایگاه‌های پشتیبانی و تجهیزات ذخیره شده مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه بر اهمیت نقش این پایگاه‌ها در عملیاتی بودن، تحقق اقدامات پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در بحران‌های مختلف و نظارت بیش از پیش دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق برای اجرای کارکردهای درنظر گرفته شده تاکید شد.

در پایان جلسه نیز در مورد کیفی سازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد ستادهای مدیریت بحران مناطق گزارشی از فعالیت‌های ۷ کارگروه تخصصی شامل ارزیابی فعالیت‌های حاشیه‌ای مناطق، عوامل بحران زا و بحران زدا، عملیاتی نمودن ستادهای مدیریت بحران مناطق، ارزیابی مانور‌ها و تجهیزات ذخیره سازی شده، اطلاع رسانی، فعالیت‌های آموزشی و کارکردهای در نظر گرفته شده برای پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در قالب فعالیت ستادهای مدیریت بحران مناطق۲۲گانه شهر تهران، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مدیریت و نظارت بر فعالیت ۹۸ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در شهر تهران را بر عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز