خبرگزاری کار ایران

قائم‌ مقام معاون شهردار تهران در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد:

مهر ماه؛ اوج تلفات حوادثرانندگی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۰۶

در سال گذشته ۸۱۳ نفر یعنی ۸۳ درصد مرد و ۱۶۹ نفر یعنی ۱۷ درصد زن بوده‌اند و به عبارتی تعداد مردانی که در تصادفات کشته می‌شوند نزدیک به ۵ برابر زنان است.

ایلنا: ‌ قائم ‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه از سال ۸۶ روند نزولی تعداد کشته‌های حوادثرانندگی در کشور آغاز شد و برای اولین بار پس از یک دهه در سال ۹۱ به زیر ۲۰ هزار کشته کاهش پیدا کرد، گفت: به موازات، تعداد کشته‌های تلفات تصادفات رانندگی در تهران نیز برای نخستین بار پس از سال‌ها در سال گذشته سه رقمی شد و به زیر یک هزار کشته رسید.

به گزارش ایلنا، " علیرضا سلیمانی " افزود: به طور میانگین در سال گذشته هر ماه ۸۲ نفر بر اثر حوادثرانندگی در تهران کشته شدند که فروردین و آبان شاهد کمترین و مهر شاهد بیشترین تعداد تلفات بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در سال گذشته در هر منطقه تهران ۴۵ نفر بر اثر حوادثرانندگی کشته شدند که تعداد کشته‌های مناطق ۲۰ و ۴ بیش از دو برابر سایر مناطق بوده و پس از این دو منطقه پر تلفات، منطقه ۱۵ بیشترین کشته را داشته اظهار کرد: در مقابل، مناطق ۹ و ۱۰ کمترین کشته‌ را داشته‌اند و پس از این دو منطقه نسبتاً کم تلفات، ‌ منطقه یک کمترین کشته را داشته است.

سلیمانی با بیان اینکه در تحلیل کشته‌های تصادفات رانندگی با محاسبه نسبت تعداد کشته‌ها به تعداد جمعیت، شاخصی تحت عنوان «شاخص سلامت» به دست می‌آید، تصریح کرد: ‌بر اساس این شاخص منطقه ۲۰ و بعد از آن مناطق ۱۹ و ۲۲ در بد‌ترین وضعیت و در مقابل، مناطق ۱،۷ و ۱۴ در بهترین وضعیت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کشته‌شدگان حوادثرانندگی تهران در سال گذشته ۸۱۳ نفر یعنی ۸۳ درصد مرد و ۱۶۹ نفر یعنی ۱۷ درصد زن بوده‌اند و به عبارتی تعداد مردانی که در تصادفات کشته می‌شوند نزدیک به ۵ برابر زنان است، اظهار کرد: ‌ این موضوع نشان‌دهنده این است که اغلب کشته شدگان سرپرست خانواده خود می‌باشند که می‌تواند تأثیر غیر قابل جبرانی بر خانواده‌های آن‌ها بر جای بگذارد.

سلیمانی با بیان اینکه از مجموع ۹۸۲ کشته حوادثرانندگی تهران در سال گذشته، ۵۲۷ نفر یعنی ۵/۵۳ درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ‌۲۹۹ نفر یعنی ۵/۳۰ درصد از کشته‌شدگان نیز رانندگان وسایل نقلیه و راکبان موتورسیکلت و ۱۵۶ نفر یعنی ۱۶ درصد مابقی نیز سرنشینان وسایل نقلیه یا ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از هر دو شهروندی که بر اثر حوادثرانندگی در تهران کشته می‌شوند حداقل یک نفر عابر پیاده است، سهم بیش از ۵۰ درصدی عابران پیاده در تلفات تصادفات رانندگی تهران را بسیار قابل تأمل دانست و گفت: این موضوع می‌بایست به صورت جدی مورد توجه و به طور ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه عابران پیاده‌ای که هنگام فوت بر اثر تصادف لباس تیره بر تن داشته‌اند، بیش از دو برابر عابرانی است که در این هنگام لباس روشن پوشیده بودند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که استفاده از رنگ‌های روشن برای عابران پیاده در هنگام شب یک ضرورت است و می‌تواند جان آن‌ها را مورد محافظت قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز