خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

ثبت الکترونیک بیش از ۲۵ هزار سند / مشکلی در اجرای طرح نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۴۷

از مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ دفترخانه در مدت یک روز و نیم از اجرای طرح ثبت الکترونیک اسناد رسمی هزار و ۴۲۹ دفترخانه عملیات ثبت الکترونیک را انجام داده‌اند / با ثبت الکترونیک اسناد هیچ ابهامی درسندهای تهیه شده وجود ندارد چراکه در تهیه فرمت ثبت الکترونیک از حقوق دانان و سردفتران کمک گرفته‌ایم.

ایلنا: ‌ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: ‌ ۲۵ هزار و ۴۲۹ سند در یک و نیم روز گذشته در راستای اجرای طرح ثبت الکترونیک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " احمد تویسرکانی " معاون قوه قضاییه از اجرای رسمی طرح ثبت الکترونیک اسناد رسمی خبر داد و گفت: این طرح که به صورت آزمایشی از ۶ ماه گذشته در ۱۱ دفترخانه تهران آغاز شده بود و ۵۰ هزار سند نیز به صورت آزمایشی صادر شده بود. همزمان با ولادت امام رضا(ع) ۲۶ شهریورماه به صورت رسمی در کل کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ دفترخانه در مدت یک روز و نیم ۵ هزار و ۴۲۹ دفترخانه عملیات ثبت الکترونیک را انجام داده‌اند تصریح کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۲۵۰ سند الکترونیک در سیستم به ثبت رسیده است که نخستین ثبت الکترونیک نیز در دفترخانه ۱۷۳ مشهد در ارتباط با خرید و فروش یک دستگاه لیفان بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه قطعا با اجرای این طرح با مشکلاتی همراه خواهیم بود گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت کار آموزشی چهره به چهره فرا گرفته‌اند اما با این حال از روز گذشته سردفتران به دلیل آشنایی با کار با کامپیو‌تر با مشکلاتی مواجه بودند. در همین راستا کارگروهی به صورت اورژانسی محیا شده است و شماره تلفن ۶۳۴۸۵ به منظور پاسخگویی به این مشکلات فراهم شده است تا کاربران پاسخگوی لحظه به لحظه مشکلات سردفتران هستند.

تویسرکانی با اشاره به اینکه از صبح دیروز تاکنون ۴ هزار تماس تلفنی داشتیم گفت: ۹۰ درصد این تماس‌ها به دلیل عدم اشراف لازم برای استفاده از کامپیو‌تر بوده است که با راهنمایی تلفنی مرتفع شده است. اما ده درصد باقیمانده نیز مربوط به قطعی اینترنت، کندی سرعت اینترنت بوده است که این موضوع نیز حل شده است.

وی با بیان اینکه ثبت و صدور اسناد تنها به یک شیوه امکان پذیر است گفت: درصورتی که اینترنت قطع شود کار‌ها و مقدمات کار انجام می‌شود بعد از تهیه پیش نویس سند و انجام فرمت مناسب اقدامات دیگر برای ثبت الکترونیکی مهیا می‌شود.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه با اجرای این طرح افرادی که ممنوعیت در معامله دارند به طور خودکار امکان صدور سند برای آن‌ها حذف می‌شود ادامه داد: با صدور ثبت الکترونیکی اسناد علاوه بر کاهش هزینه‌ها از واردات ۱۰ میلیون برگ از خارج و چاپ برگه‌های بزرگ اسناد جلوگیری می‌شود اگر چه برخی‌ها به دلیل منافع شخصیشان به دنبال اعتراض به این طرح هستند اما طرح مزایای زیادی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با الکترونیک شدن اسناد تمامی متون قرارداد‌ها یکسان و استاندارد شده است تأکید کرد: با ثبت الکترونیک اسناد هیچ ابهامی در سندهای تهیه شده وجود ندارد ما در تهیه فرمت ثبت الکترونیک از حقوق دانان و سردفتران کمک گرفته‌ایم.

تویسرکانی با اشاره به اینکه قرار بود این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه عملیاتی شود تصریح کرد: با تلاش انجام شده این طرح به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ میلیون سند در موضوعات مختلف تنظیم می‌شود به برخی مشکلات در ثبت اسناد به شیوه سنتی و کاغذی و محصور ماندن این اطلاعات در یک دفترخانه اشاره کرد و گفت: در ثبت اسناد به صورت سنتی خطا‌ها و مشکلات فراوانی داشتیم که بدون شک با الکترونیک شدن آن هیچ کدام از این موارد را شاهد نخواهیم بود. چرا که ما برای رسیدن به این هدف ابتدا استعلام الکترونیکی سپس تبادل خلاصه مبادلات و امضای الکترونیک را عملیاتی کردیم تا امروز توانستیم اسناد را به صورت الکترونیکی ثبت کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز