خبرگزاری کار ایران

جریانات خاص در شورای شهر به دنبال چه هستند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۵۰

اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر به دنبال انحراف و سیاسی کردن شورا نیستند. اصلاح‌طلبان به نظام و جمهوری اسلامی اعتقاد و علاقه دارند / ضعف‌هایی در شورا دیده می‌شود که منوط به عملکرد مدیریت گذشته آن است. جوسازی‌های موجود ناشی از خلأ مدیریتی آن دوران است و ارتباطی به نوع مدیریت کنونی ندارد.

ایلنا: ‌ شورای شهر تهران در دور چهارم کار خود را آغاز کرده است و اعضای شورا به دنبال خدمت هستند. انتخابات ریاست شورا و شهردار تهران برگزار شد اما رسانه‌هایی که روزی برای نتیجه این انتخابات گمانه‌زنی می‌کردند امروز شاید برای انحلال آن گمانه‌زنی می‌کنند به درستی در ورای این افکار چه هدفی نهفته است؟! اعضای شورای شهر تهران از هر طیف سیاسی باید هوشیار باشند که نامشان به نیکی ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای شهر تهران این روزها در شرایط خاصی قرار گرفته است. با وجود اینکه انتخابات ریاست شورا و شهردار تهران برگزار شد و همه اعضا به نتیجه این انتخابات احترام گذاشتند و دو جناح سیاسی با تیریک به یکدیگر نتیجه را تایید کرده‌اند، اما همچنان فضای حاکم بر آن فضایی مه آلود است که در میان رسانه‌ها به ویژه‌برخی رسانه‌های ویژه که به دنبال اهداف خاصی هستند، بی‌تاثیر نبوده و نیست.

اعضای شورای شهر تهران بارها در میان صحبت‌هایشان از تربیون شورا و مصاحبه با رسانه‌ها از همدلی و تعامل دو سویه صحبت کرده‌اند اما جوسازی‌ها بیانگر مطلب دیگری هستند. برای نمونه هنوز برخی از رسانه‌ها و افراد در تلاشند تا رای الهه راستگو به قالبیاف را تازه نگه دارند به طوری که روز گذشته خبرهایی مبنی بر تجمع حزب اسلامی در مقابل شورای شهر منتشر شد که این مساله صحت نداشت.

محمد حقانی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، درباره جوسازی برخی رسانه‌ها مبنی بر تجمع اصلاح‌طلبان در واکنش به رأی الهه راستگو، می‌گوید: ‌ ما هیچ اطلاعیه‌ای از این اجتماع نداشتیم و خبری نیز نبود و حتی نمی‌دانیم چه کسی نیروی انتظامی را مطلع کرده است. در انتخاب شهردار و ریاست شورا دو جناح شورای شهر اختلاف نظراتی داشتند که در هر صورت این انتخابات برگزار شد و تمامی اعضا به نتیجه آن احترام گذاشتند و مساله از نظر اعضا تمام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۱ نفر عضو شورای شهر تهران با یکدیگر در تعامل‌اند و ارتباط کاری دارند، می‌افزاید: ‌ ما هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم و تمامی تلاشمان خدمت به مردم است. اینکه برخی از افراد به دنبال ایجاد و تلقین اختلاف در میان اعضای شورا هستند موضوعی است که باید مشخص شود اینکه چرا می‌خواهند با جلوه دادن مشکل در میان اعضای شورا زمینه‌ای را برای انحلال شورا مطرح کنند موضوعی که از مخیله ما عبور نمی‌کند.

علیرضا دبیر عضو اصولگرای شورای شهر تهران نیز در این باره می‌گوید: فارغ از جناح‌ سیاسی اعضای شورا همه برای خدمت به مردم آمده‌اند و بی شک همه می‌دانیم که باید در برابر مردم و خدا در این دنیا و آن دنیا پاسخ‌گو باشیم از این رو سنگینی رای هر عضو به خوبی حس می‌کند. در همین راستا در جلسه غیرعلنی روز گذشته مباحثی برای چگونگی برقراری تعامل بیشتر مطرح شد اگرچه آنچه در تمام جلسات رسمی و غیررسمی دیده شده در محور همدلی است.

وی درباره جریان‌سازی برخی از اصولگرایان خارج از شورا بر علیه اصلاح‌طلبان، نیز می‌گوید: تمامی ۳۱ عضو شورای شهر تهران افرادی هستند که سابقه کار اجرایی دارند افرادی هوشیار هستند و اگر جریانی بخواهد خارج از شورا فضا را به سمت و سویی ببرد که فضای شورای را متشنج کند، بی‌شک همه اعضا متوجه می‌شوند و مانع از آن می‌شوند تمامی اعضا خارج از گرایش سیاسی به دنبال حفظ شورا و خدمت به مردم هستند.

محمد مهدی تندگویان نیز درباره انتشار برخی از اخبار بر کشدار کردن مسئله انتخابات شهردار، می‌گوید: ‌ آنچه که امروز در جلسه غیرعلنی شورا شاهد بودیم جو آرام و صمیمانه بود تنش هایی وجود دارد که ربطی به شورا ندارد و خارج از شوراست. سایت‌ها و برخی جراید وابسته به حزب دست به اقداماتی می‌زنند اما آنچه که صحن شورا حاکم است این است که هرچه در دو هفته گذشته رخ داده، تمام شده است.

البته جریان‌سازی تنها در این مدار نمی‌چرخد برخی‌ها تنش‌هایی را برای شورای شهر تهران ترسیم و فضاسازی می‌کنند که منشا آن را یه نوع مدیریت کنونی شورا متصل می‌کنند چراکه رئیس شورا فردی که شاید به جریان فکری آنها نزدیک نیست. اما سوال اینجاست چرا وقتی مهدی چمران برای احمدمسجدجامعی دست می‌زند و رای اعضا را پذیرفته‌است برخی‌ها کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند؟!

دبیر عضو شورای شهر تهران، در این باره می‌گوید: درباره مدیریت آقای مسجدجامعی نباید به این زودی اظهار نظر کرد چراکه تاکنون شورا درگیر انتخاب بوده است.

اما محمد حقانی درباره نوع مدیریت احمد مسجدجامعی با بیان اینکه وی در مدیریت خود عاقلانه، بی طرفانه و با اعتدال و تدبیر برخورد می کند که قابل رضایت است، می‌افزاید: ‌ آقای مسجدجامعی زمانی وزیر فرهنگ و ارشاد کشور بوده است و مسئولیت‌های بزرگی در سطح ملی داشته است چگونه وی نمی‌تواند ۳۱ نفر عضو شورا را مدیریت کند. در این دوره شورا تخصص در زمینه‌های مختلف میان اعضا وجود دارد. تعداد اعضای شورا افزایش پیدا کرده است و افراد با مسئولیت‌های اجرایی و تخصص‌های مختلف در شورا وجود دارد قطعا این شرایط نیازمند تغییر مدیریت بود که حاصل شد.

وی صراحتا می‌گوید‌: اطمینان دارم اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به دنبال انحراف شورا و سیاسی کردن شورا نیستند خط فکری و اجرایی اصلاح طلبان مستقیم است چراکه اصلاح طلبان به نظام و جمهوری اسلامی اعتقاد و علاقه دارند. اگرچه این باور ۳۱ نفر عضو شورای شهر است حال اگر در این میان فردی دچار سیاست زدگی یا ذوق زدگی شده است امیدواریم این مسئله مرتفع شود تا شورا به دستاورد درستی دست یابد.

تندگویان نیز با بیان اینکه گروه خاصی همچنان بر سر این مسائل در حال مانور دادن هستند، می‌گوید: ‌ جالب است در کنار این موارد صحبت‌هایی درباره نوع مدیریت احمد مسجدجامعی مطرح است. فردی که زمانی خود وزیر کشور بوده است و سابقه زیادی دارد. آنهم وزارتخانه‌ای که همواره با مشکلات و حواشی زیادی مواجه است با این حال توانسته نمره قابل قبولی دریافت کند اما آیا نمی‌تواند از پس مدیریت شورای شهر برآید البته ضعف‌هایی درحال حاضر در شورای شهر دیده می‌شود که منوط به عملکرد مدیریت گذشته شورای شهر است و جوسازی‌هایی که در حال انجام شده است ناشی از خلأ مدیریتی آن دوران است و ارتباطی به نوع مدیریت کنونی ندارد.

البته در این مسیر آنچه مشخص و محرز است دست‌ها و اندیشه‌های پنهانی است که برای رسیدن به اهدافشان دست از هیچ گونه حاشیه‌پردازی برنمی‌دارند و در این میان اعضای شورا باید هوشیارتر از هر زمانی باشند که رکب این بازی‌ها را نخورند. آنها باید بدانند که هر اتفاقی که دراین دوره برای شورا شهر رخ نام آنها را نشانه خواهد گرفت و برگی نامیمون برای مسئولیت‌ آنها خواهد بود.

علیرضا دبیر در این باره می‌گوید: ‌ بهترین کار برای پایان دادن به تمامی حواشی‌های موجود ورود هر چه سریعتر به مباحثکارشناسی است اگر اعضا درگیر کار شورایی شود به نفع شهر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز