خبرگزاری کار ایران

ثبت تجاری سموم موجب دسترسی کشاورزان به سموم با کیفیت می شود

ثبت تجاری سموم که با همکاری سازمان حفظ نباتات شروع کرده‌ایم، منجر به دسترسی کشاورزان به سموم با کیفیت می‌شود.

به گزارش ایلنا وزارت جهادکشاوری، دکتر محقق نیشابوری رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی در سی و ششمین سمینار سالیانه حفظ نباتات با اعلام این مطلب گفت: ثبت نام تجاری سموم در راستای بالابردن کیفیت سموم صورت می‌گیرد.

وی به روزرسانی دستورالعمل‌های مبارزه با آفات را از دیگر اقدام‌های جدید موسسه تحقیقات گیاهپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا، ۲۰ دستورالعمل جدید در سال ۹۳ و ۹۴ در سایت این موسسه قرار گرفته است.

محقق نیشابوری تشکیل کمیته تخصصی به روز رسانی دستورالعمل‌های جدید؛ جمع آوری، غربالگری، شناسایی، پرورش و تحویل زنبور تریکوگراما و زنبور پروسپالتلا را از جمله حوزه‌های همکاری مشترک با سازمان حفظ نباتات عنوان کرد.

وی با اذعان به اینکه تغییر اقلیم، بیماری و آفات جدید را به همراه داشته است، خاطر نشان کرد: گسترش آفات درجه دوم کرم خراط و پدیده خشکیدگی برگ خرما از نتایج تغییر اقلیم به شمار می‌رود.

محقق نیشابوری در همین حال طغیان آفات و بیماری‌ها و رستنی‌های مزاحم، احتمال ورود عوامل قرنطینه‌ای به داخل کشور، مصرف بدون نسخه سموم شیمیایی و آفت کش‌ها و افزایش خواست مصرف‌کنندگان برای محصولات سالم را از چالش‌های گیاهپزشکی نام برد.

کد خبر : ۳۲۶۰۷۴