خبرگزاری کار ایران

پوستر «تابور» برای اکران در ایران رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۱۹

سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما و سینما تک خانه هنرمندان در تهران و همچنین سینما هویزه در مشهد به عنوان سینماهای نمایش‌دهنده «تابور» معرفی شده‌اند.

پوستر فیلم سینمایی «تابور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «وحید وکیلی‌فر»، برای اکران در گروه «هنر و تجربه» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در پی اعلام گروه سینمای «هنر و تجربه» مبنی بر آغاز اکران «تابور» در اول آبان ماه امسال، مراحل مختلف آماده‌سازی «تابور» برای نمایش در ایران به پایان رسیده است و در همین راستا پوستر طراحی شده توسط «طا‌ها ذاکر» برای اکران در این گروه سینمایی رونمایی شد؛ که تجربه‌ای متفاوت محسوب می‌گردد و به تبعیت از فرم و شیوه بیان سینمایی منحصربفرد «تابور» طراحی شده و ارتباطی تماتیک با متن فیلمیک اثر دارد.

«طا‌ها ذاکر» دانش آموخته گرافیک، که پوستر بسیاری از فیلم‌های سینمای مستقل این سال‌ها را طراحی کرده است در این باره می‌گوید: پس از آنکه در مواجهه با فیلم «تابور» قرار گرفتم؛ فضای صلب فیلم و اصلوب رادیکال فیلمسازی آن، من را به تحرک واداشت تا به شیوه خودم فهمش کنم. «تابور» خبر از آخرین مرد داشت؛ مردی نحیف که در تقابل و تعارض با جهان پیرامونش در رابطه جذب و انهدام با هستی قرار گرفته است. جهان فیلم مونوتون است که گویی تمامِ زمانِ بشر، پایان یافته تا در ‌‌نهایت این نخستین مرد از تبار آخرین مردان، سرنوشت خود را می‌پذیرد و با پذیرش نیستی، جزئی از هستی می‌شود. پوس‌تر «تابور» برای من تصویری بود از آخرین مرد.

سینما آزادی، پردیس کوروش، موزه سینما، سینما تک خانه هنرمندان در تهران و همچنین سینما هویزه در مشهد به عنوان سینماهای نمایش‌دهنده «تابور» معرفی شده‌اند که به مدت ۳ ماه این فیلم را بر پرده خواهند داشت. شیوه سانس‌بندی اکران فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» متفاوت از روش‌های معمول اکران می‌باشد که توسط این گروه به زودی به اطلاع دوستداران سینمای مستقل و هنری ایران خواهد رسید.

فیلم سینمایی «تابور» که در فستیوال‌ها و محافل سینمایی بین‌المللی به عنوان اولین فیلم علمی تخیلی سینمای ایران شناخته شده و جوایز و افتخاراتی را نصیب خود و سینمای مستقل ایران نموده است، به دلیل زبان سینمایی و فرم متفاوتش توانسته در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش درآید و مورد توجه صاحب‌نظران و منتقدین بین‌المللی سینما قرار گیرد؛ تا آنجا که «تابور» را یادآور سینمای تارکوفسکی، کوبریک و دیوید لینچ می‌دانند.

این فیلم در نخستین نمایش خود در ایران، در بخش «جشنواره جشنواه‌ها» ی سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، به روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران سینمای ایران نیز قرار گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز