خبرگزاری کار ایران

دیدار ستاد اجرایی جشنواره کودک و نوجوان تهران با جعفری جلوه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۰۳

نخستین نشست مشترک مدیران و اعضای ستاد اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

نخستین نشست مشترک مدیران و اعضای ستاد اجرایی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش ایلنا اولین نشست مشترک مدیران و اعضای ستاد اجرایی تهران و اصفهان، با هدف برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی‌های لازم در بین ستادهای اجرایی برگزار شد.

در ابتدای نشست گزارشی از روند کارهای جشنواره از ابتدا توسط دبیر جشنواره مهدی مسعود شاهی و حسینعلی شهیدی دبیر اجرایی جشنواره در اصفهان ارائه گردید.

محمدرضا جعفری‌جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این نشست بیان کردند: دیدارهای انجام شده و مطرح شدن نتایج موضوعات و مباحثکمیته‌های اجرایی در جلسه، بسیار دلگرم کننده و حاکی از یگانگی و هماهنگی ستادهای نظیر به نظیر ایجاد شده بین تهران و اصفهان بوده و این خود، بهانه‌ای برای ابراز تشکر و قدردانی است. اتفاقات خوشایندی که نمی‌توان آن را فارغ از مدیریت و منش و روش دبیر محترم جشنواره و حسن سلوک ایشان با مدیران و دوستان اصفهان دانست.

وی در ادامه افزود: جشنواره بیست و هشتم به دلایل عدیده‌ای در یک مبصر و مقطع ویژه است و بهتر و اصولی عمل کردن پاسخی است به انرژی‌های مثبت و منفی ناظر در صحنه، یگانگی و پیوستگی که بدان اشاره شد را می‌بایست قدر بدانیم تا صحنه اصلی عمل، کاستن از حاشیه‌ها و افزودن به متن و در طول قرار داشتن برنامه‌ها و نه در عرض و تلاقی یکدیگر، و تدابیر صورت گرفته نیز اهمیت موضوع فوق را بیشتر نمایان می‌سازد. دقت به این موضوع نیز بسیار و واجد اهمیت است که اصل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و اصل چیزی نیست جز برگزاری یک جشنواره ملی، بین‌المللی با همه لوازم آن و لوازم آن تمام برنامه‌هایی است که کوشش و تلاش شده است تا مرتبط با جشنواره و سینما باشد.

جعفری جلوه در ادامه با اشاره به موقعیت ویژه اقتصادی از آن به عنوان «عصر اقتصاد مقاومتی» یاد کرد و بیان کردند: می‌بایست الگوی اقتصادی و ممشای رفتار ما نیز متناسب با این موضوع بوده و به صرفه و مقرون عمل کردن را در نظر داشته باشیم و این یعنی تا حداکثر مقدور بصورت منطقی جهت جشنواره هزینه نماییم.

مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره در این نشست عنوان کرد که در سالهای گذشته قطعاً برنامه‌های کاربردی مناسبی اجرا شده و در مواردی هم باید اصلاح داشته باشیم. امیدواریم امسال نیز با توجه به نیروهای کار آمد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره پرشوری در خور نظام و کودکان و نوجوانان ایران زمین برگزار کنیم و با حضور این تیم اجرایی احساس می‌کنم که با همراهی و همدلی یکدیگر انفجار کاری که صورت می‌گیرد نورش سرتاسر کشور را خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان آرزوی بهبود فعالیت در عرصه سینمای کودک افزود: ما دستمان را به سوی تمام کسانی که در سینمای کودک فعالیت می‌کنند حتی آنهایی که در زمان‌های گذشته در این سینما حضور داشتند، دراز می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که با کمک یکدیگر به احیای سینمای کودک بپردازیم و با ایده‌های نو و حرکت‌های تازه به سمت سینمایی برای کودکان ایران برویم که شایسته الگوبرداری است. زیرا جامعه‌ای که قرار است در آینده به بار بنشیند اکنون باید بهترین الگو‌ها را پیش رو داشته باشد که قطعاً این جشنواره با توجه با تأثیر سینما یکی از الگوهای مناسب برای خانواده‌ها و کودک و نوجوان آن‌ها است.

سیدحسینعلی شهیدی دبیر اجرایی جشنواره در اصفهان در ادامه ضمن تشکر از دبیر اسبق جشنواره و تیم اجراییشان افزود: ما یقین داریم با توجه به اینکه امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور پر رنگ‌تر کودکان و خانواده‌ها در طول برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است جشنواره پیش رو بسیار پرشور‌تر و با نشاط‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

او در ادامه افزود: قصد داریم با همکاری کمیته‌های مختلف شور و نشاط مضاعفی از سال‌های گذشته به شهر اصفهان و مردم هنرمند، هنردوست و مهمان‌نوازش هدیه دهیم؛ تا مردم نیز با انرژی مثبتی به پیگیری رویدادهای جشنواره بپردازند و به همه مردم دنیا نشان دهیم که اصفهان به حق شایسته میزبانی این جشنواره بین‌المللی است.

در ادامه زارعان مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره همکاری و پخش برنامه‌های مربوط به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از این شبکه توضیحاتی داد و گفت: همچون سالهای گذشته شبکه دو و گروه کودک برای ساخت و تولید برنامه‌هایی در رابطه با جشنواره آمادگی لازم از قبیل ساخت برنامه و تولید تصویر حتی برای در اختیار گذاشتن شبکه‌های داخلی و خارجی برای ساخت برنامه و پخش در آن شبکه‌ها را اعلام می‌کند.

در ادامه این دیدار نشست‌های کمیته‌های مرتبط از سوی ستادهای اجرایی اصفهان و تهران بصورت مشترک به منظور هدفمند کردن و پیشبرد اهداف مناسب برگزار شد.

در این نشست مهندس محمدرضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی مسعودشاهی دبیر جشنواره، سیدحسینعلی شهیدی دبیر اجرایی جشنواره در اصفهان، زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو و مدیران اجرایی جشنواره حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز