خبرگزاری کار ایران

در مراسم اختتامیه جایزه بزرگ پیامبر(ص) مطرح شد؛

مجید مجیدی: اگر کم کاری کنیم سلفی ها پیامبر را به سرقت می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۳۳

کارگردان فیلم محمد(ص) گفت: در مورد پیامبر اکرم(ص) کار هنری جدی صورت نگرفته است و کم کاری ما باعثخواهد شد که معاندان و سلفی ها پیامبر اکرم(ص) را به سرقت ببرند.

مجید مجیدی، عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اعظم(ص) در خانه هنرمندان با ابراز گلایه از جامعه هنری بیان داشت: توقع ما این بود که از مسوولان نیز در این مراسم حضور داشته باشند.

به گزارش ایلنا وی خاطر نشان کرد: در مورد پیامبر اکرم(ص) کار هنری جدی صورت نگرفته است و غفلت از این موضوع خسارات بزرگی را به جهان اسلام می‌زند.

کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه کیفیت برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: فیلم محمد(ص) تا پنج سال آینده به منصه ظهور می‌رسد.

حجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: هنری پیشرو است که پیامبر اکرم(ص) را آن طور که هست، نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) آنطور که هست، زیباست، افزود: سلفی‌ها و تکفیری‌ها می‌خواهند اسلام غیر واقعی را معرفی کنند.

امرودی با تشکر از مجید مجیدی، کارگردان صاحب نام ایرانی به خاطر ساخت فیلم محمد(ص) گفت: شهرداری تهران اولین قدم‌های محکم را در قبال هنر برداشته است.

وی ادامه داد: ساخت سینما آزادی و پردیس و همچنین تلاش برای ساخت بزرگ‌ترین مرکز تئا‌تر کشور از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

جمال کامیاب، مدیر مسوول سازمان زیبا سازی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن هنرمندان به دنبال زیباسازی برویم.

جلیل رسولی، از اعضای هیات داوران نیز اظهار کرد: از میان ۲ هزار و ۶۹۶ اثر که از سوی یکهزار و ۸۶۲ هنرمند داخلی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، ۴۰ اثر از ۳۶ هنرمند را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی ارزیابی آثار نخستین جشنواره پیامبر اکرم(ص)، سه اثر برگزیده و پنج اثر قابل تقدیر شناخته شدند.

کاتیا موچو ماتسن در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری اهل بیت(ع)؛ جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) که عصر دوشنبه(پنج خرداد) در تالار وحدت برگزار شد افزود: برگزاری این همایش به خودی خود حرکتی امیدوارانه برای دوستداران اسلام واقعی است.

وی ادامه داد: این دست از اقدامات باعثتقویت اتحاد و همدلی مسلمان جهان برای حفظ شانیت پیامبر مکرم اسلام است.

وی ادامه داد: وقتی ما درباره اسلام و پیامبر آن صحبت می‌کنیم در حقیقت درباره سمبل رحمانیت و عاطفه سخن به میان می‌آوریم در حالی که دشمنان این دین مبین تلاش می‌کنند تا چهره اسلام و پیامبر آن را خدشه دار کنند چرا که این روحیه برابری مسلمانان با منافع آنان در تضاد است.

این نویسنده مسلمان دانمارکی با تاکید بر این مساله که امروزه سکولاریسم نه تنها به دین که به انسانیت مسلمانان حمله می‌کند خاطر نشان کرد: برای مقابله با سکولاریسم باید تمامی ادیان، پیروان و رهبران آنان با یکدیگر متحد شوند و حتی لازم است در مجامع حقوقی بین المللی درباره مصوبان و مروجان سکولاریسم اقامه دعوی شود.

وی با تاکید بر این مساله که مسلمانان باید در کنار یکدیگر به شکل متحد علاوه بر پیمودن راه حقیقی اسلام در نشان دادن چهره پیامبر عظیم وشان آن با یکدیگر همدل باشند، گفت: امروز دوره‌ای است که دشمنان اسلام به رهبری اسراییل و آمریکا قصد ریشه کن کردن هویت مسلمان را دارند.

ماتسن در پایان خاطرنشان کرد: امروز ایران را در جهان به عنوان رهبر مبارزه با سکولاریسم می‌شناسند اما متاسفانه دیگر کشورهای مسلمان در این میان با ایران همراه نیستند و من از همین جا اعلام می‌کنم که نباید ایران را در راه این مبارزه خطیر تنها گذاشت.

جت الاسلام حسین عارف در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری اهل بیت(ع)، جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) که عصر روز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد ادامه داد: طی دهه‌های اخیر تمسخر و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) لباس هنری تصویری و تجسمی به خود پوشیده است و متاسفانه هیچ جشنواره فرهنگی هنری به شکل مستقل در مقام پاسخگویی به این اهانت برنیامده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با راه اندازی جایزه بزرگ فرهنگی هنری پیامبر اعظم(ص) قصد داشته است تا از ظرفیت تولیدهای فرهنگی به خصوص درحوزه سینما، ادبیات و هنری تجسمی برای بازتاب واقعی چهره نورانی و مقدس پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی استفاده کند.

دبیرجشنواره فرهنگی هنری جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) با اشاره به برگزاری این رخداد فرهنگی از سوم تا پنجم خردادماه گفت: این رخداد در گام نخست خود در ۶ بخش فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی، نگارش کتاب در دو بخش سیره پیامبر و پاسخ به شبهات دینی به زبان انگلیسی و ادبیات با دریافت ۸۹۸ اثر از ۱۴ کشور جهان گام خود را در دفاع از پیامبر عظیم و شأن اسلام به شکل بین المللی آغاز کرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۳۸۶ دقیقه فیلم با محتوای اسلام ناب و بازتاب واقعی چهره پیامبر اعظم(ص) در اختیار داریم تا آن‌ها را در رسانه‌های جهانی به عنوان پاسخی محکم برای آثار هتاک به ساحت پیامبر ارائه دهیم و این در حقیقت ظرفیتی ۹۹ برابری در کنار آثاری است که دشمنان است درباره پیامبر تولید کرده‌اند.

حجت الاسلام عارف با بیان اینکه غفلت ازظرفیت سینماگران و نخبگان کشور تا به امروز فرصت‌های زیادی را ازما برای بازتاب واقعی چهره معصوم حضرت محمد(ص) از ما گرفته است تاکید کرد: تلاش می‌کنیم درست بعد از اختتامیه کار اصلی خود یعنی تولید آثار فاخر فرهنگی که در این جشنواره به دست ما رسیده است را برای نشان دادن به تمام جهان و مخاطبان جهانی آغاز کنیم.

دبیر جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) با بیان آنکه فراخوان گام دوم این جشنواره با محور پیامبر اعظم و قرآن همزمان با اختتامیه این رخداد به شکل بین المللی اعلام خواهد شد گفت: خوشبختانه در گام دوم با یاری دیگر ارگان‌های فرهنگی شاهد افزوده شدن بخش‌های تئا‌تر، مینیاتور و طراحی بازی نامه‌های رایانه‌ای با الهام از کاراکترهای قرآنی به دیگر بخش‌های این جشنواره افزوده خواهیم بود.

نخستین همایش بین المللی پیامبر اعظم(ص) و جایزه بزرگ «پیامبر اعظم(ص)، سینما و ادبیات جهانی» به دبیری آیت الله محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که از شنبه سوم خردادماه در تهران آغاز شد، عصر دوشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

این همایش در مجموع میزبان ۸۹۸ اثر هنری شامل ۲۵۴ حلقه فیلم کوتاه داستانی، ۱۷۸ حلقه فیلم کوتاه مستند، ۷۰ حلقه در بخش پویانمایی، ۳۵۸ عنوان فیلمنامه بود.

همچنین در بخش کتاب سیره و پاسخ به شبهات درباره پیامبر(ص) به زبان انگلیسی ۳۸ مقاله از ایران و دیگر کشورهای جهان به دبیرخانه اینجایزه بزرگ ارسال شده بود.

نخستین همایش بین المللی پیامبر اعظم(ص) و جایزه بزرگ «پیامبر اعظم(ص)، سینما و ادبیات جهانی» به دبیری آیت الله محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که از شنبه سوم خردادماه در تهران آغاز شده بود، عصر امروز با برگزارس مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز