خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری جشنواره هنرهای دیجیتال مطرح شد:

هنرهای دیجیتال ما به خصوص در زمینه انیمیشن‌سازی قابل رقابت با کارهای خارجی نیست

کد خبر : ۱۶۴۹۵۶

در حال حاضر هنرهای دیجیتال ما به خصوص در زمینه انیمیشن‌سازی قابل رقابت با کارهای خارجی نیست، اما با تعلیم نیروی متخصص می‌توانیم در این مورد حرفی برای گفتن داشته باشیم و محصولات تولیدی را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

علیرضا اردوبادی دبیر جشنواره هنرهای دیجیتال با بیان اینکه برای ایجاد کارآفرینی و پرورش نیروهای متخصص در این زمینه، اقدام به برگزاری جشنواره هنرهای دیجیتال به مدت یک هفته کرده‌ایم تا گامی برای توسعه هنرهای دیجیتال در کشور برداشته باشیم، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل نیروهای متخصص تربیت شده در زمینه هنرهای دیجیتال، نبود بازار کار است که سعی کرده‌ایم با آموزش‌های تخصصی‌تر این بازار کار را برای آنها ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: با تاکید بر اینکه هنوز در ایران آنطور که باید به هنر دیجیتال توجه نمی‌شود، گفت: در حالیکه در اکثر کشورهای دنیا میلیون ها نفر در زمینه هنرهای دیجیتال مشغول به کارند و این حوزه بازار کار بسیار گسترده ای دارد، اما در ایران کمتر از صد نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این موضوع، دغدغه اصلی ما راه‌اندازی فرایندهایی همچون آموزش، آگاه سازی و ایجاد انگیزه است که منجر به کارآفرینی شود.

مدیر آموزشگاه تخصصی هنرهای دیجیتال اینورس همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم صنعت بزرگ هنرهای دیجیتال را در کشور به وجود آوریم اقدام به برگزاری جشنواره‌ای در این خصوص کرده‌ایم.

وی در توضیح افزود: این جشنواره از صبح روز شنبه شروع شده و تا جمعه ادامه دارد و از افرادی که در زمینه هنرهای دیجیتال سررشته دارند دعوت شده در این جشنواره شرکت کنند تا در مدت زمانی معین آنچه را که فرا گرفته‌اند، معرفی کنند.

اردوبادی با بیان اینکه در انتخاب افراد متخصص، اولویت با جوانان است، اما کیفیت کار و نحوه معرفی نیز حایز اهمیت است، افزود: هم اکنون شرکت‌های انیمیشن‌سازی و تبلیغاتی زیادی هستند که از ما نیروی کار می‌خواهند و می‌توانیم افرادی که در این جشنواره امتیاز کسب کرده‌اند را به آنها معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال می‌توان هدف بلند مدتی را ترسیم کرد به این گونه که چند نفر از افراد کارآزموده و متخصص با سرمایه‌ای اندک در کنار یکدیگر اقدام به تاسیس شرکت کرده و آغاز به کار کنند.

اردوبادی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر هنرهای دیجیتال ما به خصوص در زمینه انیمیشن‌سازی قابل رقابت با کارهای خارجی نیست، اما با تعلیم نیروی متخصص می‌توانیم در این مورد حرفی برای گفتن داشته باشیم و محصولات تولیدی را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی گفت: در واقع اگر مسیر آکادمیک آموزشی داشته باشیم و نیروهای متخصص این مسیر را طی کنند می‌توانیم با محصولات خارجی رقابت کرده و صادرات داشته باشیم.

مدیر آموزشگاه تخصصی هنرهای دیجیتال اینورس افزود: در حال حاضر بسیاری از معضلات صنعت فیلم‌سازی مربوط به دیجیتالی شدن آن است که متاسفانه سینماگران ما با این مقوله آشنا نیستند.

وی افزود: ابزارهای لازم و نیروی انسانی جوان و خلاق در کشور موجود است اما هنرهای دیجیتال آنطور که باید کیفیت لازم را ندارد.

اردوبادی در ادامه با بیان اینکه مجوزی به نام هنرهای دیجیتال در وزارت ارشاد تعریف نشده است، گفت: مجوز ما برای فعالیت هنرهای تجسمی است به همین دلیل نمی‌توانیم از تسهیلات دانش بنیان بهره‌مند شویم.

وی افزود: مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در بخش تولید از شرکت‌ها حمایت می‌کند، در حالیکه آموزش پایه اولیه تولید با کیفیت است.

مدیر آموزشگاه تخصصی هنرهای دیجیتال اینورس در عین حال گفت: از سال آینده در بخش تولید محصولات در زمینه هنرهای دیجیتال برنامه‌های خاصی داریم اما اکنون تنها به آموزش می‌اندیشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز