خبرگزاری کار ایران

به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

مستند «اعتکاف چشم ها» رونمایی می‌شود

کد خبر : ۱۱۹۶۳۹

مستند «اعتکاف چشم‌ها» مجموعه‌ای تصویری از همنوایی بین شعر آیینی، گرافیک، نماد‌ها و نشانه‌های فرهنگی عاشورایی است که این همنشینی را تصویر و روایت می‌کند.

ایلنا: مراسم رونمایی و بررسی مجموعه مستند «اعتکاف چشم‌ها» روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه در آستانه عاشورا و تاسوعای حسینی، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، این مراسم همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) با حضور امیر خوراکیان(رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، علی معلم دامغانی، عبدالجبار کاکایی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، جمعی از پیشکسوتان شعر آئینی و دست اندرکاران مستند «اعتکاف چشم‌ها»، مسئولان فرهنگی و هنری و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

مستند «اعتکاف چشم‌ها» مجموعه شعرخوانی عاشورایی است که به کارگردانی و تهیه کنندگی سید احد میکائیل‌زاده از سوی مؤسسه تصویر شهر تولید شده است. این مستند، مجموعه‌ای تصویری از همنوایی بین شعر آیینی، گرافیک، نماد‌ها و نشانه‌های فرهنگی عاشورایی است که این همنشینی را تصویر و روایت می‌کند.

این مستند با حضور شاعران آیینی چون علی معلم‌ دامغانی، ابوالفضل زرویی‌ نصرآباد، اسماعیل امینی، محمدرضا سهرابی‌نژاد، عبدالجبار کاکایی، احد ده‌بزرگی، قربان ولیئی، بیژن ارژن، حسین متولیان، محمود حبیبی‌کسبی، امیر مرزبان، مهدی رحیمی، مهدی مردانی، علی داودی، شهاب خالقی، محمد امین جعفری، حافظ ایمانی و قاسم صرافان تهیه شده است.

این شاعران واقعه عاشورا را در ده مجلس با عناوین مجلس حضرت مسلم(ع)، مجلس ورود کربلا، مجلس حضرت رقیه(س)، مجلس حضرت زینب‌(س)، مجلس حضرت قاسم(ع)، مجلس حضرت عبدالله(ع)، مجلس حضرت علی‌اصغر(ع)، مجلس حضرت علی‌اکبر(ع)، مجلس حضرت عباس‌(ع) و مجلس امام حسین(ع) روایت می‌کنند.

مراسم رونمایی و بررسی این مجموعه ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز