خبرگزاری کار ایران

غلامرضا موسوی:

با محدود کردن نمی توان باعثرشد شد

کد خبر : ۱۱۹۳۵۴

موسوی: با قانون جدید پخش فیلم سبب محدود شدن تهیه کنندگان می‌شویم چراکه هیچ کدام از پخش کنندگان حق ندارند بیش از ۴ الی ۵ فیلم را پخش کنند / شایسته: قانون جدید ضدانحصار است.

ایلنا: غلامرضا موسوی(تهیه کننده سینما) معتقد است که نمی‌توان با محدود کردن یک تهیه کننده و دفتر پخش باعثرشد سایر دفا‌تر شد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا موسوی که شب گذشته(۱۷ آبان) در برنامه سینمایی هفت حاضر شده بود، با انتقاد از مصوبه اخیر کانون پخش کنندگان سینمای ایران گفت: با وجودآنکه ۳۰ دفتر پخش در کشور وجود درد اما کمتر کمتراز۵۰ فیلم در سینما‌ها نمایش داده می‌شود و دلیل آن هم کمبود سالن‌های سینما برای اکران آن‌ها است.

وی ادامه داد: جدای از بحثقانونی بودن این موضوع، تمام این بخشنامه‌ها تصویب می‌شود تا فیلمیران را محدود کنند.

موسوی تاکید کرد: ما در سال ۹۰،۲۵ فیلم پخش کردیم که هیچ کدام از تهیه کننده و کارگردان‌های آن‌ها ناراضی و مخالف نبودند.

موسوی ادامه داد: با این قانون سبب محدود شدن تهیه کنندگان می‌شویم چرا که هیچ کدام از پخش کنندگان حق ندارند بیش از ۴ الی ۵ فیلم را پخش کنندو باید در نظر داشت که با محدود کردن نمی‌توانیم به سمتی برویم که دیگران رشد کنند.

مرتضی شایسته نیز در دفاع از بخشنامه کانون گفت: بخشنامه‌ای که در کانون پخش مبنی بر اختصاص ۴ فیلم به هر شرکت پخش تدوین شد، ضدانحصار است که در کشورهای سرمایه‌داری نیزاین قانون ضدانحصار نیز وجود دارد حاصل این مصوبه به نفع ۹۸ درصد دفا‌تر پخش و ۹۵ درصد فیلم‌های سینمایی است.

وی افزود: علت نگرانی دفا‌تر پخش از تصویب این قانون این است که در مورد سینما‌ها نیز انحصار به وجود آمده است. یک دفتر پخش ۴ تا ۵ فیلم حداکثر می‌تواند پخش کند و اگر تعداد بیشتر شود صد در صد فیلم‌ها خواهد سوخت.

وی ادامه داد: اینکه دوسال پیش ۸ فیلم به دفا‌تر پخش اختصاص داده شده بود به سبب نبود ضابطه در این مسئله بود که البته این ۸ فیلم نیز رعایت نشد که نتیجه آن صادر شدن بخشنامه جدید است که این خواست همه صاحبان دفا‌تر پخش است..

مرتضی شایسته ادامه داد: ۳۰دفتر عضو کانون پخش هستند که از این تعداد حدود ۱۳ تا ۱۴ دفتر فعال هستند که بعضی ازآن‌ها دچار مشکلات عدیده شده‌اند و بدین وسیله و با این قانون در صدد نجات آن‌ها هستیم که با این کار این تعداد می‌تواند به ۱۸ تا ۱۹ دفتر برسد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز