خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی:

نباید در جشنواره‌های جهانی غایب باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۳۶

هرچند سینماگر ایرانی باید برای مردم ایران فیلم بسازد اما ما نباید در جشنواره‌های جهانی غایب باشیم و من اعتقادی به صندلی خالی در جشنواره‌های دیگر ندارم. زیرا باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

ایلنا: ایوبی معتقد است؛ باید به سمتی حرکت کنیم که سینماگر ایرانی برای مخاطب ایرانی فیلم بسازد. هر چند نباید از حضور در جشنواره‌های خارجی غفلت کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت اله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) با اشاره به وضعیت سینما پیش از این گفت: همه می‌دانیم که در دوران قبل ما شاهد یک سوءتفاهم فرهنگی بین سینماگران و مدیریت فرهنگی بودیم و باید عملکرد مدیران فارابی را با این پیش فرض بررسی کرد و هر مدیری را باید در دوران خودش بررسی کنیم و بسنجیم.
وی با اشاره به اینکه کارنامه میرعلایی کارنامه قابل قبولی است؛ گفت: باید بپذیریم که صندلی مدیران فرهنگی، صندلی داغی است و در این میان صندلی مدیران سینمایی از همه داغ‌تر است. اما کسانی که از مسئولیتی می‌روند این امر برایشان پایان کار نیست و باید از تجربه آن‌ها استفاده کرد زیرا مدیران فرهنگی کارآزموده در کشور ما کم هستند.
وی با اشاره به جایگاه فارابی گفت: خدماتی که بنیاد سینمایی فارابی به سینمای ایران کرده است مشخص است و اگر ما امروز یک صنعت پرافتخار در سینما داریم نتیجه آن عملکرد درست است. امروز سینمای ایران خدمات زیادی را به ایران و انقلاب کرده است البته فراز و فرودهایی وجود داشته است.
ایوبی با تاکید بر اینکه امروز دوره همدلی و ثبات در سینما است و نسیم امید وزیدن گرفته؛ گفت: بنیاد سینمای فارابی نقش مهم و کلیدی را دارد و باید مرجع و ملجأ سینمای کشور باشد. سینمای ایران نیازمند پاتوق‌های فکری و فرهنگی است تا در یک فضای درست سینماگران همدیگر را نقد کنند.
وی ادامه داد: مزیت ما و هدف ما در سینما نباید پروژه‌های بزرگ و هالیوودی باشد بلکه فکر و اندیشه، متن و تألیف در سینمای ایران اهمیت دارد هر چند نباید از تکنولوژی روز دور باشیم.
وی ادامه داد: سینمایی که فقط فیلم فاخر و یا روشنفکری تولید کنم ره به جایی نمی‌برد باید بین این دو نگاه تلفیق ایجاد کنیم و به سمتی برویم تا سینماگر ایرانی برای مردم ایران فیلم بسازد و بداند که مخاطبش مردم ایران است زیرا کسی که برای مردمش فیلم بسازد در جهان و جشنواره‌های جهانی موفق است.
ایوبی ادامه داد: ما نباید در جشنواره‌های جهانی غایب باشیم و من اعتقادی به صندلی خالی در جشنواره‌های دیگر ندارم. زیرا باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به تعریف خود از سینمای مردمی گفت: سینمای مردمی یعنی سینمایی که به باور‌ها، اعتقادات مردم احترام می‌گذارد و از آن‌ها رد نمی‌شود و سینماگر مردمی کسی است که به این باور‌ها احترام می‌گذارد.
وی ادامه داد: امروز ادبیات و تاریخ باشکوه ما پشت سر سینمای ما قرار دارد و می‌تواند کمک سینمای ما باشد و باید از این ذخیره تاریخی استفاده کند. امروز عرفان اسلامی و شیعی می‌تواند پلی برای رسیدن به سینمای دینی باشد.
ایوبی تاکید کرد: سینمای دینی سینمایی نیست که فقط به تاریخ دین توجه کند بلکه سینمایی است که به ارزش‌های احترام آمیز توجه کند و به دنبال ترویج عدالتخواهی، احترام و اخلاق باشد.
وی ادامه داد: همه ما خدمات متقابل اسلام به ایران و ایران به اسلام را می‌دانیم. این ایرانی‌ها بودند که با زبان هنر، اسلام لطیف و زیبا را معرفی کردند و امروز نیز جهان اسلام نیازمند این زبان هنر ایرانی است زیرا اسلام هراسی در دنیا گسترش یافته و ایران باید با زبان سینما این امر را اصلاح کند.
وی با اشاره به انتصاب جعفری جلوه به عنوان مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی گفت: من امروز به آینده سینما بسیار امیدوارم زیرا مشیء ایشان، مشیء اعتدالی است و نگاه عالمانه ایشان به سینما در زمانی که ایشان مسئولیت را داشته‌اند باعثشد تا جلوی حملات به سینما گرفته شود و امید دارم این نگاه امروز نیز ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز