خبرگزاری کار ایران

میر علایی:

بخش خصوصی در تولید فیلم کودک مشارکت دارد

کد خبر : ۱۰۶۷۸۴

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

ایلنا: سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره کودک و نوجوان در نشست هم‌اندیشی بخش جلوه‌گاه امید، مشارکت بخش خصوصی در تولید فیلم کودک و نوجوان برای جشنواره امسال را فعالانه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی بخش جلوه‌گاه امید بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور مدیران جشنواره و نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌ها صبح امروز در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از خانواده شهدا یاد کرد و گفت: نامگذاری جشنواره امسال با نام پیامبر اکرم(ص) در راستای نامگذاری جشنواره در دو سال گذشته بود و بیست و هفتمین دوره این جشنواره با یاد پدر آسمانی کودکان دنیا برگزار می‌شود. یکی از دلایل این نامگذاری اهانت‌هایی است که در محافل غربی به نام پیامبر اسلام(ص) شده است و هدف ما در این جشنواره این است که در حاشیه‌های این هجمه‌ها، به ابعاد تربیتی شخصیت پیامبر اسلام(ص) برای نسل آینده بپردازیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به «دفاع از حقوق کودکان درگیر در جنگ» به عنوان شعار جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: به این منظور ۸ اکتبر مصادف با ۱۶ مهر(یک روز پس از افتتاحیه جشنواره) مراسمی با حضور میهمانان ویژه‌ای از بازماندگان هیروشیما در شهر اصفهان برگزار خواهیم کرد.

دبیر جشنواره با اشاره به دستاوردهای دوره گذشته جشنواره کودک و نوجوان ادامه داد: سال گذشته یک هفته زود‌تر از آغاز جشنواره، پنج کاروان به مناطق محروم و مرزی سفر کردند تا برنامه نمایش فیلم را برای دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا کنند. همچنین سال گذشته از بابت حضور کودکان ونوجوانان در یک جشن کودکانه در جهان رکورددار بودیم.

سیداحمدمیرعلایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضورش به عنوان دبیر جشنواره طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: جشنواره در بخش تولیدات داخلی سینمای کودک روند رو به رشدی داشته است. طی چند سال اخیر تمام تلاشمان این بود که سینمای کودک و نوجوان رونق خاصی داشته باشد و هر سال با برنامه‌ریزی بر تعداد تولیدات افزودیم. این درحالی است که جشنواره‌های معتبر کودک در جهان همچون جیفونی با حداکثر ٣ یا ۴ فیلم جدید برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از بین فیلم‌های جدید ایرانی رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال، در نزدیک به ۴٠ درصد آثار، بنیاد سینمایی فارابی مشارکت داشته است اما در بیشتر موارد، سرمایه‌گذاری این فیلم‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

دبیر جشنواره کودک و نوجوان با اعلام اینکه سال گذشته میهمانان خارجی از برنامه‌های جنبی جشنواره استقبال و الگوبرداری کردند، به این نکته اشاره کرد که بخش بین‌الملل این جشنواره در این دوره با تنوع و حجم خوبی از فیلم‌ها همراه بوده است و گفت: اتفاق خوبی که امسال برای جشنواره افتاد این بود که مبلغ کپی رایت برای فیلم‌های خارجی حدود یک سوم کاهش یافت.

میرعلایی در این نشست اظهار داشت: به برکت خون شهدا و میمنت انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های فرهنگی خوبی در کشورمان در حال برگزاری است. بحثو دغدغه اصلی همه ما در این جشنواره، تأمین اهداف نظام جمهوری اسلامی و بخش فرهنگی نظام است و خدماتی است که باید ازاین طریق به کودکان ونوجوانان این سرزمین برسد.

در ادامه این مراسم، جعفر گودرزی مدیر اجرایی جشنواره کودکان و نوجوانان و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، گفت: بخش «جلوه‌گاه امید» یکی از بخش‌های مهم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است که امسال خوشبختانه با حضور پررنگ‌تر نهاد‌ها و سازمان‌ها روبه رو بوده است.

وی افزود: سال گذشته ٢٢ و امسال ٢٧ نهاد و سازمان برای این بخش داوری می‌کنند که امیدواریم داوران این بخش با نگاه تیزبینانه و کار‌شناسانه خود به قضاوت این فیلم‌ها بپردازند.

در این نشست هم‌اندیشی، «سیدعلی الفت» دبیر بخش جلوه‌گاه امید ضمن اعلام تغییر ساعت نمایش فیلم‌ها برای داوران و قرائت جدول سانس نمایش فیلم‌ها که از دوم مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، از آنان تقاضا کرد که با نگاه ویژه‌تری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را داوری کنند.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز