خبرگزاری کار ایران

محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر قرار است کولبری تعطیل شود، باید شغلی جایگزینش شود/ قول وزرای خارجه و صمت درباره باز شدن بازارچه‌‍ های مرزی هنوز عملی نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۵۸

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا باشد در مناطق مرزی شغلی را تعطیل کنند و یا به هر نحوی جلوی آن را بگیرند، باید حتماً شغلی دیگر معرفی کنند چرا که معیشت کولبران با خطر روبرو می‌شود.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره باز شدن بازارچه های مرزی برای ایجاد کسب وکار در میان مرز نشینان و کولبران گفت: دولت قرار بود باتوجه به این که عده‌ای از هموطنان ما در مرزها به کار کولبری مشغول هستند، تعدادی از بازارچه های مرزی را به طور رسمی و قانونی باز کند.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته کولبران از مسیرهای صعب العبور جنس می‌آوردند بنابراین قرار شد بازارچه‌هایی راه اندازی شوند اما متاسفانه تا حالا فقط امروز و فردا کرده اند و این بازارچه های رسمی به بهانه‌های مختلفی از جمله کرونا و ارتباط با کشورهای هم مرز باز نشده و رها شده اند.

وی با تاکید بر این که کولبران شغل جایگزینی ندارند، عنوان کرد: اگر بنا باشد در مناطق مرزی که شغلی را تعطیل کنند و یا  به هر نحوی جلویی آن را بگیرند باید حتماً شغلی دیگر معرفی کنند چرا که معیشت کولبران با خطر روبرو می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بازارچه های مرزی بسته باشند، کولبران از مسیرهای دیگر و بعضاً خطرناک تر مشغول به کار می‌شوند؛ چرا که باید کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب کولبران به دلیل نبود معابر رسمی و قانونی جان‌شان در خطر است؛ آنان یا روی مین می‌روند، یا با گلوله کشته می‌شوند و یا از کوه سقوط می‌کنند، بنابراین لازم است دولت آقای روحانی ساماندهی بازارچه های مرزی را جدی بگیرد.

محمودزاده گفت: جلسات زیادی با وزیر امور خارجه و وزیر صمت در خصوص این بازارچه ها داشتیم و آنان قول‌هایی دادند مبنی بر اینکه فعال شوند اما تا به امروز این کار انجام نشده است.

انتهای پیام/
سمیرا عالم‌پناه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز