خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی:

آزمون‌های ارزشیابی در مورد پست‌های سیاسی وجود ندارد/ کیفیت مدیریت جایی ثبت و ضبط نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۲۰

نائب اول رئیس مجلس گفت: افراد رزومه هایی دارند که شامل عناوین پستی هست ولی کیفیت مدیریت جایی ثبت و ضبط نمی‌شود. ثبت این کیفیت مدیریت ها در جایی مورد نیاز هست تا بتوان مدیران را بر اساس این اطلاعات طبقه بندی کرد. در نظام ارزشیابی ما چون تعارف وجود دارد به همین دلیل ارتقای سیستم مدیریتی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در برنامه به وقت ایران، با موضوع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین آموزش های قبل از مدیریت حضور پیدا کرد.

در سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مهارت های مدیران اشاره شده است .تا چه میزان این اتفاق در کشور افتاده است و به آن توجه میشود؟

تلاش های گسترده ای در طی این سال ها اتفاق افتاده است .پست های حرفه ای از پست های سیاسی جدا شده تنها یکی دو اشکال در نحوه اجرای این سیاست ها وجود دارد.مسئله این است که نظام ارزیابی دقیقی برای نحوه تصمیم گیری و تقسیم سازی  و اجرا نداریم.

افراد رزومه هایی دارند که شامل عناوین پستی هست ولی کیفیت مدیریت جایی ثبت و ضبط نمی‌شود. ثبت این کیفیت مدیریت ها در جایی مورد نیاز هست تا بتوان مدیران را بر اساس این اطلاعات طبقه بندی کرد. در نظام ارزشیابی ما چون تعارف وجود دارد به همین دلیل ارتقای سیستم مدیریتی با مشکل مواجه خواهد شد.

در مورد پست های سیاسی آزمون های ارزشیابی وجود خارجی ندارد یعنی عملا معیار بکارگیری مدیران ، ارزشیابی نیست.در مورد پست های حرفه ای هم که وجود دارد عملا معیار قطعی نیست.

چرا این خلا وجود دارد؟ آیا مجلس باید اینکار را انجام دهد؟

قطعا غفلت است و نمایندگان مجلس یازدهم باید دوره های برخورد با اینگونه مسایل را حتما گذرانده باشند.این قوانین مدیریتی نه از طرف دولت ارائه شده و نه از طرف مجلس به آن توجه شده .این نقصی است که حتما باید به آن توجه شود.البته آموزش های غیر رسمی به بعضی از گروه ها مثل نمایندگان مجلس داده میشود اما الزام ارتقا این نیست.اصلاح این مواد قانونی حتما به همراه کمک دولت قابل انجام میشود.

چرا وقتی قانونی داریم که مدیران باید آموزش هایی قبل از مدیریت ببینند ولی فشارهایی از داخل دولت و خارج دولت سبب می شود که این قانون اجرائی نشود ؟

درست است که قانون و مبانی قانون وجود دارد امّا این تبدیل به یک عرف در جریان نیست و تبدیل به یک موضوع باورشده توسط مجموع سیاست گذاران نیست. علیرغم اینکه سازمان اموراداری و استخدامی کشور می‌خواهد این قانون را اجرا کند اما از طرفین مختلف تحت فشار قرار می گیرد و به رسمیت شناخته نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز