خبرگزاری کار ایران

پیکر شهید مدافع حرم در ساری تشییع و تدفین شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۴۵

پیکر پاک شهید مدافع حرم محمود رادمهر روز پنجشنبه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت خودرویی درساری تشییع شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر این شهید صبح امروز بر اساس شیوه‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت خودرویی از میدان امام خمینی( ره) به سمت گلزار شهدا ملا المجدین ساری با حضور جمعی کثیری از مسوولان ، مردم و  خانواده معظم شهدا برگزار شد.

شهید محمود رادمهر یکی از پنج شهید مدافع حرم است که بتازگی پس از تفحص در منطقه خان طومان سوریه وارد کشور شد. پیکر پاک این شهید پس از طواف در  حرم امام رضا  (ع) ، مراسم وداع در زادگاهش به خاک سپرده شده است.

محمود رادمهر در سومین روز از ماه آذر سال ۱۳۵۹ وقتی مادرش تنها ۱۸ سال داشت، در شهرستان ساری به دنیا آمد. مادرش پس از بازگشایی مدارس (بعد از انقلاب فرهنگی) در حالی‌که محمود را باردار بود مجددا مشغول به تحصیل شد و چون جزو شاگردان فعال مدرسه بود، او را در شیفت روزانه قبول کردند.

پدرش یکی از روحانیون بِنام شهر بود که در زمان آیت­‌الله بروجردی، با کمک شهید مفتح و شهید مطهری وارد دانشگاه تهران شده و از حوزه علمیه قم نیز در رشته «معمول و معقول» فارغ­­‌التحصیل شد و از همان جا به دستور علمای دینی و برای تبیین شیعه به مناطق اهل سنت اعزام شد.

وی نیز همراه با دیگر شهدای خان طومان در یک حمله تروریستی در راه دفاع از حریم اهل بیت و میهن به مقام والای شهادت نائل آمد.

مازندران در نبرد خان طومان سوریه ۱۳ شهید برای دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرد. شهیدان محمد بلباسی از قائمشهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر و سید رضا طاهر از بابل، سیدجواد اسدی و محمود رادمهر از ساری، سعید کمالی از میاندرود، علیرضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدونکنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی و یدالله قنبری از بهشهر شهیدان مازندرانی نبرد خان طومان هستند.

از مجموع شهدای مدافع حرم مازندران در خان طومان تا کنون ۱۲ پیکر پاک تفحص و به خانه بازگردانده شد که پیکر پنج  تن شهیدان  رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی، حسن رجایی فر و محمود رادمهر بتازگی تفحص شده طی هفته جاری وارد استان شده است.

این شهدا همراه هشت همرزم  و یار خود در عملیات تروریست های تکفیری در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند. پیش از این نیز پیکر هفت تن از این شهدا تفحص و در زادگاهشان به خاک سپرده شد و پیکر یک شهید هم تاکنون پیدا نشده است.

مازندران با تقدیم حدود ۴۰ شهید مدافع حرم ، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهلک بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.

استان مازندران دارای حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شهید هستند که از این تعداد ۴۰ شهید از شهدای مدافع حرم می باشند که در کشور سوریه به مقام شامخ شهادت رسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز