خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری دادگاه جرائم سیاسی اتفاق مبارکی است/ تفکیک جرائم سیاسی و امنیتی باید واقعی باشد نه صوری

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۹۲

فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: برگزاری نخستین دادگاه رسیدگی به جرائم سیاسی و تفکیک این جرم از جرم امنیتی اتفاق خوب و مبارکی است.

محمدصادق جوادی‌حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به برگزاری نخستین دادگاه جرائم سیاسی گفت: برگزاری این دادگاه در مجموع اتفاق خوب و مبارکی است، بالاخره باید از یک جایی جرم سیاسی از جرم امنیتی تفکیک می‌شد که خوشبختانه سرانجام انجام شد.

وی ادامه داد: البته مهم است که با این مساله به شکل صوری برخورد نشود و این تفکیک باید به صورت واقعی انجام شود.

جودای حصار اظهار داشت: در مجموع به نظر من بهتر است اجازه دهیم که کمی زمان سپری شود و مساله بهتر روشن شود تا بدانیم که می‌خواهند چه کار کنند، اینکه به محض انجام یک کار آن را نقد کنیم، چندان صحیح نیست.

به گزارش ایلنا، در روز گذشته برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی با عنوان رسیدگی به جرائم سیاسی با حضور هیات منصفه تشکیل شد.

بنابر اعلام سخنگوی هیات منصفه در این جلسه که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضایی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد، اتهامات علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس به عنوان متهم جرم سیاسی بابت مصاحبه در یک برنامه تلویزیونی با شکایت وزارت اطلاعات مبنی بر نشر اکاذیب، مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز