خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ فاجعه‌بارترین رئیس‌جمهور تاریخ است/ او آتش تفرقه را در آمریکا شعله‌ور کرد/ همه منتظر ماه نوامبر هستند/ ایران نباید با بی‌احتیاطی دیگران تحریک شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۰۷۰

استاد دانشگاه شیکاگو تاکید کرد که اقدامات کودکانه ترامپ وی رابه بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی هم‌چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. رونالد سانی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها بیان کرد.

ترامپ فاجعه‌بارترین رئیس‌جمهور تاریخ است

ترامپ تفرقه در آمریکا را شعله‌ور کرد

رونالد سانی در ابتدا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ گفت: ترامپ فاجعه بارترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا از زمان جیمز بوکانان است که در دوره‌اش شاهد پیشرفت ابَرهای جنگ داخلی بود اما در مورد آنها کاری نکرد. در واقع، ترامپ شعله‌های تفرقه در این کشور را شعله‌ور کرد و از این کار لذت می‌برد، خشم و نفرت نژادی را ترغیب می‌کند، همه این اقدامات در راستای  نفع شخصی او برای ماندن در کاخ سفید است.

می‌ترسم ترامپ با اقدامات کودکانه قبل از انتخابات با ایران یا چین بحران جدیدی ایجاد کند

این استاد دانشگاه اضافه کرد: من می‌ترسم که این رئیس‌جمهور با اقدامات  کودکانه و نابسامان قبل از انتخابات برای اطمینان از انتخاب مجدد خود، با ایران یا چین بحران و یا یک جنگ ایجاد کند، اما همانطور که به نظر می‌رسد او بحران‌ها و درگیری‌های زیادی ایجاد کرده است؛ مانند عدم پرداخت مالیات، افراطی‌گری و عملکرد کودکانه او در مناظره. ایجاد بحران با چین و ایران غیرضروری است.  

موضع آمریکا در عرصه بین‌الملل ضعیف شده است

همه منتظر ماه نوامبر هستند

هیچ کسی ادعاهای دولت ترامپ برای فعال‌سازی اسنپ‌بک را نمی‌پذیرد

 وی در ادامه در مورد ضرورت حفظ برجام گفت: خروج از برجام توسط ترامپ از سمت اروپا پذیرفته نشده است و مورد انتقاد واقع شده، اما اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. همه منتظر ماه نوامبر هستند تا ببینند آیا ترامپ دوباره انتخاب می‌شود یا خیر. اگر بایدن پیروز شود، برجام دوباره احیا خواهد شد. در حال حاضر ایالات متحده موضع ضعیفی در عرصه بین‌الملل دارد. هیچ کسی ادعاهای دولت ترامپ برای فعال‌سازی اسنپ‌بک را نمی‌پذیرد.

فشارهای بیرونی معمولاً مردم را در کنار دولت‌ها و حکومت‌ها جمع می‌کند

تا زمانی که ترامپ در قدرت باشد، اوضاع بدتر خواهد شد

ایران نباید با بی‌احتیاطی دیگران تحریک شود

رونالد سانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد هیچ هدفی در برنامه واشنگتن به جز انزوای کامل ایران و فروپاشی آن وجود ندارد. اما چنین فشارهای بیرونی معمولاً مردم را در اطراف دولت‌ها و حکومت‌ها جمع می‌کند، هرچقدر هم که نارضایتی آنها از آن دولت زیاد باشد.

این استاد دانشگاه گفت: تا زمانی که ترامپ در قدرت باشد، اوضاع فقط بدتر خواهد شد. روابط آمریکا و ایران تخریب خواهد شد. ایران فقط می‌تواند صبر کند و ببیند انتخابات چه می‌شود، اجازه ندهد با بی‌احتیاطی دیگران تحریک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز