خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین در گفت‌وگو با ایلنا:

در صورت انتخاب مجدد ترامپ، فاصله میان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود/ کرونا باعث تضعیف قدرت سیاسی اروپایی‌ها شده است/ ترامپ وارد جنگ نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۷۳۵

استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین تاکید کرد: اگر ترامپ برنده شود، میان ایالات متحده و اروپا شکاف بیشتر و فاصله بیشتری ایجاد می‌شود و همین فرصتی برای ایجاد یک رابطه قوی‌تر بین اروپا و ایران ایجاد می‌کند و اروپا را از آمریکا دور می‌کند.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

ترامپ وارد جنگ نمی‌شود

اسرائیل و عربستان ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند

دیوید شولتز در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم در این زمان ایالات متحده به جنگ ایران برود. با وجود همه صحبت‌های سخت و تهدیدهای ترامپ، او نمی‌خواهد نیرو اعزام کند یا درگیر جنگ شود. ترامپ به تنهایی به جنگ نمی‌رود و ائتلاف بین‌المللی برای انجام چنین کاری مانند اقدام بوش در دهه ۱۹۹۰ علیه عراق تشکیل نمی‌دهد. تنها فرضی که  وی ممکن است به ایران حمله کند این است که توسط اسرائیل و عربستان سعودی تحریک شود، هر دو به دلایل مختلف، ایران را تهدید برای خود می‌دانند و ممکن است ترامپ را تحریک به اقدام نظامی کنند .

اروپا در فشار زیادی قرار دارد

ماکرون نمی‌تواند رهبری قوی برای اروپا باشد

وی در مورد موضع اروپا در قبال ایران گفت: اروپا بخاطر احترام و تعهد به توافق‌نامه با ایران از یک سو و فشار آمریکا برای مخالفت و مقابله با تهران از سوی دیگر، تحت تحت فشار قرار گرفته  است. با بازنشستگی نخست وزیر آلمان، مرکل، حتی در صورت تلاش ماکرون ، رهبری قوی در اروپا وجود ندارد. همچنین همه‌گیری و شکاف در اتحادیه اروپا باعث تضعیف قدرت سیاسی این اتحادیه شده است.

این استاد دانشگاه در مورد آینده برجام گفت: اگر بایدن پیروز شود، برجام مورد مذاکره مجدد قرار می‌گیرد. هنوز به نظر نمی‌رسد رهبری آمریکا آماده پذیرفتن شرایط جدید باشد. اما آینده برجام به انتخابات در آمریکا بسته است.

در صورت انتخاب مجدد ترامپ، فاصله میان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود

دیوید شولتز در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که با پیروزی ترامپ، ما شاهد چرخش اروپا به سمت آمریکا و نابودی برجام خواهیم بود گفت: نه. اگر ترامپ برنده شود، میان ایالات متحده و اروپا شکاف بیشتر و فاصله بیشتری ایجاد می‌شود و همین فرصتی برای ایجاد یک رابطه قوی‌تر بین اروپا و ایران ایجاد می‌کند و اروپا را از آمریکا دور می‌کند.

وی در مورد احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات گفت: نظرسنجی‌های فعلی می‌گویند ترامپ بازنده انتخابات در آمریکا است. اما برای گفتن قطعی و پیش‌بینی کردن زود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز