خبرگزاری کار ایران

عمویی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری کشور در کمیسیون امنیت ملی با حضور آذری جهرمی

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۶۷۴

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر ارتباطات و فناوری خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  درباره  جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری کشور برگزار شد.

وی بیان کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از روند پیشرفت و توسعه شبکه ملی اطلاعات و سپر دفاعی یکپارچه در فضای سایبری کشور ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه تاکید کرد که نگاه ما توسعه شبکه ملی اطلاعات است و لازم است که اصول حکمرانی در فضای مجازی تدوین کنیم شود.

عمویی افزود: طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی مورد تاکید است و اشاره شد که از مجموعه ۲۳ جزء لازم برای توسعه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، ۲۰ جزء مستقر شده و در زمینه‌های دیگر کار برای توسعه شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در این جلسه بر لزوم تقویت جستجوگر ملی و پیام رسان‌های بومی تاکید و اشاره شد که در حال حضار اندروید ایرانی روی برخی از گوشی‌ها فعال است و باید برای توسعه این سیستم عامل از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این جلسه مباحث خود را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی و تهدیدات فضای مجازی اعم از تهدیدات حریم خصوصی و یا تهدیدات مشتمل بر داده‌های کلان کشور مطرح کردند.

عمویی گفت: انتظار نمایندگان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در جهت حکمرانی و حمایت و حفاظت از داده‌های کشور و حریم خصوصی استفاده کنندگان از فضای مجازی، نهایت تلاش را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز