خبرگزاری کار ایران

روحانی خطاب به مسئولان:

تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد قرار دهید/ در شرایط تحریم راهی جز فعال شدن سرمایه‌های اقتصادی کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۰۵۰

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما در مناطق آزاد و مناطق ویژه از سال ۹۲ تا ۹۸ ، ۱۳۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، گفت: از رییس مناطق آزاد و مدیران همه مناطق آزاد درخواست می‌کنم که تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ویژه اقتصادی اظهار کرد: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، امروز مناطق آزاد در سراسر کشور چهره دیگری به خود گرفته، از آغاز دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تأکید من بر این بود که مناطق آزاد ما از مناطق واردکننده به مناطق صادرکننده و مناطق جذب گردشگر تبدیل شود.

وی افزود: این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار خوبی را در زمینه بیمه، بانکداری و انبارداری ایفا کنند. 

رییس‌جمهور گفت: اینکه امروز شاهد افتتاح یک گلخانه ۸۰ هکتاری در منطقه آزاد ارس بودیم و آنطور که در گزارش اشاره شد، یکی از بزرگترین طرح‌های گلخانه‌ای در خاورمیانه است، جای افتخار دارد. این گلخانه، گلخانه‌ای است که اکثر محصولاتش صادر خواهد شد. 

وی اظهار کرد: بنابراین امروز مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، در گذشته به مناطق آزاد تنها گردشگر محور دیده می‌شد اما امروز با افتتاح کارخانه‌ها و مراکز تولیدکننده اینگونه نیست.

رئیس‌جمهور افزود: طبق این آماری که اعلام شد در مناطق آزاد و مناطق ویژه ما از سال ۹۲ تا ۹۸ ، ۱۳۴ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم؛ با شرایطی که مناطق آزاد دارد که از برخی از مقررات معاف هستند، مناطق بسیار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران است و آنها می‌توانند با شرایط سهل‌تری در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

روحانی اضافه کرد: از رییس مناطق آزاد و مدیران همه مناطق آزاد درخواست می‌کنم که تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

رییس‌جمهور گفت: ما باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه‌گذار بگذاریم و موانع تولید را برداریم، مقام معظم رهبری در هفته دولت مجددا‌ً تأکید کردند که سه قوه باید برای رفع موانع تولید دقت کنند و تسهیلات لازم را فراهم کنند.

روحانی بیان کرد: ما در شرایط تحریم راهی جز فعال شدن سرمایه‌های اقتصادی کشور نداریم، کشور ما کشور بزرگ و پهناوری است و دارای منابع بسیار عظیمی است؛ همه استانداران و مدیران مناطق آزاد این آمادگی را دارند که سرمایه را جذب کنند و این سرمایه به کالا و خدمات تبدیل شود.

رییس دولت ادامه داد: ما امروز در یک شرایط خاصی هستیم در شرایطی که از یک طرف صهیونیست‌ها در منطقه هستند و کشورهای مسلمانان را اغفال می‌کنند و از طرفی دیگر مسیر اهانت به اسلام را بازآفرینی می‌کنند، ما باید از ایران و اسلام و منافع‌مان به خوبی دفاع کنیم، خوشبختانه در سراسر کشور در برابر هر حادثه‌ای که پیش می‌آید مردم حساسیت خود را نشان می‌دهند و اعلام می‌کنند که ما همچنان طرفدار مظلومان خواهیم بود.

رییس‌جمهور اظهار کرد: خوشبختانه سیر ابتلا به بیماری کرونا کاهشی است و این افتخار ماست، می‌بینیم که فعالیت‌های فرهنگی، دینی، مذهبی، آموزشی و اقتصادی در حال انجام است و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امروز در بیست و سومین هفته شاهد افتتاح چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که البته اگر با دلار امروز محاسبه کنیم، ارزش افتتاح امروز ما ۱۵ هزار میلیارد تومان است که این نشان‌دهنده زنده بودن و تحرک کشور و شکست آمریکاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز