خبرگزاری کار ایران

عرف:

انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۸ خرداد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۱۲

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، "جمال عرف" امروز دوشنبه سوم شهریورماه ۹۹ در نشست خبری گفت: مقررات مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم مانند مرحله اولیه اعمال خواهد شد یعنی افراد باید استعفای خود را ۶ ماه قبل ارائه دهند و سپس ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر کشور درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تقویم انتخابات ریاست جمهوری از اسفند آغاز می‌شود که آن هم مرحله استعفا برای متولیان امر است که سه ماه قبل از شروع باید انجام شود.

وی افزود: سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

عرف درباره تقسیمات کشوری، اظهار کرد: دولت هیچ برنامه ای برای ایجاد استان جدید ندارد.

وی ادامه داد: در بحث تقسیمات کشوری در مجموع ۳۱ استان، ۴۵۰ شهرستان، یک هزار و ۱۰۴ بخش، یک هزار و ۳۶۱ شهر و ۲ هزار و ۶۳۹ دهستان در کشور فعال است.

عرف همچنین با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: شورای نگهبان هم نسبت به اصل موضوع مشکلی ندارد اما درباره صندوق آرای الکترونیکی به دلایل فنی ابهام و سوال دارد. قرار شد که کار کارشناسی انجام شود و قسمت فناوری وزارت کشور و شورای نگهبان در یکی دو ماه موضوع را حل کنند. رییس جمهور هم تاکید دارد که موضوع به جمع بندی برسد. نظر وزیر کشور این است که شورای نگهبان صندوق ها را سفارش دهد. ما دنبال این هستیم که فرایند حضور مردم در شعب به حداقل برسد که پس از موافقت شورای نگهبان، آن را اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال جانبداری دولت در انتخابات، خاطرنشان کرد: رهبری تکلیف همه را روشن و وظایف دولت را در سال پایانی را مشخص کردند. قانونمداری و بی طرفی دو اصل برای ما در وزارت کشور است. ما به عنوان مجری انتخابات وظیفه برگزاری انتخاباتی سالم،امن، رقابتی و با مشارکت بالا را داریم. اگر عوامل ما این مسیر را طی نکردند، با آنها برخورد می شود زیرا دولت آبروی خود را برای یک فرد نمی گذارد. ما هیچ قول و قراری با هیچ کس نداریم و تابع رای مردم هستیم.

عرف درباره استیضاح وزیر کشور، افزود: در مجلس دهم و یازدهم موضوع استیضاح مطرح است. وزیر و معاونان به مجلس رفته و توضیحات لازم را به نمایندگان داده اند. من نمیخواهم کسی را متهم کنم اما برخی موضوعات انگیزه های دیگری دارد و اگر وزارت کشور با درخواستی مثلا درباره فرمانداری کسی مخالفت کند، استیضاح مطرح می شود. به هر حال وزیر آمادگی پاسخگویی را دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز