خبرگزاری کار ایران

رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

واضح‌ترین موضع ایران در قبال توافق امارات و اسرائیل را سرلشکر باقری مطرح کرد/ مرتجعان منطقه برای حفظ تاج و تخت‌شان با آمریکا هم‌پیمان شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۹۰۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌گفت: آمریکا در صحنه جهانی به انزوا کشیده شد و این برای رژیم‌های مرتجع منطقه که به خاطر حفظ منافع و تاج و تخت خودشان هم پیمان آمریکا شدند بسیار سخت است‌.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که طی روزهای اخیر امارات متحده عربی با اسرائیل قراردادی را منعقد کرد که باعث واکنش‌هایی در منطقه شده، با توجه به این‌که کشورمان در منطقه دارای قدرت است این مساله روی رفتار با همسایه‌‌ها چه تاثیری خواهد داشت، گفت: کشور ما با  ۱۵ کشور در مرزهای خاکی و آبی همجوار است و تاکنون برای این کشورها از ناحیه جمهوری اسلامی هیچ مشکلی تاکنون حادث نشده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  متاسفانه بعضی از کشورهای مرتجع منطقه همان‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس به نوعی به دولت متخاصم صدام کمک کردند، همان‌هایی که زمانی که در منطقه جنگی رخ می‌دهد پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می‌‌دهند، به نوعی هم پیمانی خود را به این کشور نشان دادند.

وی ادامه داد: در قضیه اخیر، یعنی هم‌پیمانی امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، این کشور به نوعی دهن کجی به مسلمانان منطقه مخصوصاً مردم مظلوم فلسطین انجام داد.

 نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری کشورمان گفت: این رفتارها برای کشور ما قابل قبول نیست، واضح‌ترین پیام را هم از طرف کشورمان سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند.

وی تاکید کرد: دولت امارات سریعاً باید از این پیمانی که با رژیم صهیونیستی بسته است، منصرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گفته می‌شود امارات با اسرائیل در زمینه‌های تجاری، نظامی و اقتصادی می‌خواهد قراردادهایی ببندد که اگر این کار را انجام دهد، ما این کشور را هم‌سطح رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عربستان سعودی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان تمدید شود، چرا این کشور هم پیمان با آمریکا شده است، گفت: قطعاً این برای نظام جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نخواهد بود که همسایه‌اش چنین درخواستی داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص بحث تحریم‌های تسلیحاتی مشاهده کردید در شورای امنیت تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدیدش رای نیاورد و این نشان از حقانیت، قانونمندی و مقید بودن کشورمان به قطعنامه‌های شورای امنیت را می دهد.

وی ادامه داد: آمریکا امروز در صحنه بجهانی به انزوا کشیده شد اما با این حال رژیم‌های مرتجع منطقه به خاطر حفظ منافع و تاج و تخت‌شان هم پیمان این کشور شدند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً رفتارهای اینچنینی به ضرر مردم منطقه و مسلمانان خواهد بود .و ما در مقابل این حمایت‌هایی که از نظام آمریکا می‌شود سکوت نخواهیم کرد زیرا به خوبی می‌دانیم که چقدر برای مردم این رفتارها ضرر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز