خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ نسبت به نظم بین‌المللی نوعی هیتلریسم را دنبال می‌کند/ آمریکا نمی‌تواند علیه ایران دخالت نظامی انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۰۹

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ترامپ نشان داده است نسبت به نظم بین‌المللی نوعی یاغی‌گری دارد و یک نوع هیلتریسم را دنبال می‌کند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و در خواست مجدد مذاکره با ایران، گفت: رفتارهای ترامپ، رفتار‌های بازی در یک فضای سیاسی ملتهب است، به همین جهت است که آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند.

وی ادامه داد: دولت ترامپ نشان داده است نسبت به نظم بین‌المللی نوعی یاغی‌گری دارد و یک نوع  هیتلریسم را دنبال می‌کند. 

نماینده مردم وارمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج ایالات متحده از معاهدات بین‌المللی، گفت: خروج ایالات متحده از عهدنامه پاریس، شورای حقوق بشر و برجام و همچنین درگیری‌های این کشور با اتحادیه اروپا و روسیه نشان می‌دهد ترامپ بر قاعده بین المللی حرکت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: لذا اظهارنظر او درباره مذاکره با ایران بر  همین اساس است و باید تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اصلا به ایالات متحده اعتماد ندارد.

نقوی حسینی با بیان این‌که مگر ما یک بار با آمریکا مذاکره نکردیم، گفت: ایران یک بار با آمریکا پای میز مذاکره و توافق نشست چرا این کشور از برجام خارج شد؟ باید بگویم جمهوری اسلامی هیچ‌گونه اعتمادی به اظهار‌نظرهای ترامپ ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شاید این احضار برای این است که ایالات متحده به این نتیجه رسیده که گزینه جنگ نظامی با ایران منتفی است، گفت: آمریکا قطعا به این جمع‌بندی رسیده است که در ایران نمی‌تواند دخالت نظامی انجام دهد.  ایران یک کشور قدرتمند و دارای حوزه دفاعی بسیار محکمی است، آن روزی که هیچ چیز هم نداشت در مقابل آمریکا قاطع و محکم ایستاد .

نقوی حسینی تاکید کرد: امروز امکانات دفاعی ما بسیار وسیع است و آمریکا کاملا بر این موضوع واقف است و خوب نمی‌داند که نمی‌تواند علیه ایران گزینه نظامی را استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز