خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح کرد؛

درخواست اصلاح قانون جهت رسیدگی به درخواست‌های تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و تخصصی/ بررسی و تصویب گزارش مجمع عمومی ۴ حزب

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۵۴۶

دبیر کمیسیون ماده ۱۰قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی گفت: تاکنون ۱۱۷ شعبه استانی احزاب به تصویب رسیده است.

به گزارش ایلنا، حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی عصر امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد:  سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در سال ۹۹ امروز برگزار شد.

ملانوری ابتدا درخصوص نحوه مواجه با تقاضای تشکل ها و انجمنهای صنفی و تخصصی گفت: تشکل ها و انجمن های صنفی و تخصصی براساس قانون سال ۱۳۶۰، از وزارت کشور و در قالب مصوبات کمیسیون ماده ۱۰، مجوز می‌گرفتند و فعالیت می کردند. 

وی افزود: براساس قانون مصوب ۱۳۹۴ که در آذرماه سال ۹۵ به وزارت کشور ابلاغ شد، موضوع تشکلهای صنفی و تخصصی از قانون احزاب خارج شد و  با یک خلا قانونی در راستای پیگیری تقاضای آنها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ تشکل صنفی و تخصصی دارای مجوز از وزارت کشور وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته این تشکل‌ها منحصراً از وزارت کشور پروانه فعالیت و مجوز  می‌گرفتند ، اما پس از ابلاغ قانون جدید در سال ۱۳۹۵، ما دیگر نمی‌توانیم پاسخگوی این تشکل‌ها باشیم.

ملانوری در همین راستا خاطرنشان کرد: در این زمینه پیگیری‌های مکرری انجام دادیم و موضوع تشکل‌های صنفی و تخصصی در حال بررسی است. با این وجود از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراها درخواست داریم تا به طور ویژه این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کنند تا هر نهاد دیگری که قانون تعیین کنند .

ملانوری در ادامه به ارائه گزارشی از مباحث و مصوبات جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی پرداخت و گفت: درخواست تاسیس حزب اصلاحات نوین استان کرمان با گستره فعالیت استانی در محدوده استان کرمان نخستین دستور کار جلسه امروز بود که پس از انجام بررسی‌های لازم، با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه مورد تائید و تصویب کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: این حزب باید ظرف ۶ ماه نسبت به برگزاری مجمع عمومی، انتخابات اعضای شورای مرکزی، تصویب اساسنامه و مرامنامه و راه اندازی دفاتر خود در یک سوم از شهرستانهای استان کرمان اقدام کند. پس از تکمیل مدارک، در جلسات آتی کمیسیون مطرح و رسیدگی می‌شود.

ملانوری عنوان کرد: صدور پروانه جمعیت یاران انقلاب اسلامی در جلسه امروز کمیسیون نیز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و به زودی پروانه این حزب صادر خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز گزارش برگزاری مجامع عمومی و انتخابات و اصلاح اساسنامه و مرامنامه ۴ حزب مورد بررسی قرار گرفت، افزود: گزارش برگزاری مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. همچنین گزارش برگزاری مجمع عمومی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه به تصویب رسید. همچنین گزارش مجمع عمومی کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در جلسه امروز مطرح و جهت بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد. گزارش مجمع عمومی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی نیز با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه به تصویب رسید.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی گفت: امروز صلاحیت مسئول شعب استانی حزب سازمان معلمان ایران در استان همدان، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان اردبیل و همچنین جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در استان اصفهان مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

وی افزود: با تائید صلاحیت مسئولان ۵ شعبه استانی احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور در جلسه امروز و با احتساب ۱۱۲ شعبه‌ای که از ابتدای سال گذشته تایید شده است، تاکنون تعداد شعب استانی احزاب به ۱۱۷ شعبه در استان های سراسر کشور  رسیده است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پایان گفت ، با هماهنگی‌های انجام شده جلسات این کمیسیون بصورت هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه در وزارت کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز