خبرگزاری کار ایران

نظری خانقاه در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بررسی وضعیت جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس/ سهام عدالت نباید تبدیل به سهام ناعدالتی شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۶۹

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی از بررسی وضعیت جاماندگان سهام عدالت در جلسه امروز صبح این کمیسیون خبر داد.

سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز صبح کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در جلسه امروز صبح ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا ماده ۵۳ مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس تصمیم‌گیری انجام شده قرار شد تا مواردی در یک جلسه بین اعضای کمیسیون و شورای نگهبان بررسی شود. 

وی ادامه داد: بحث دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، جاماندگان سهام عدالت بود، پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت هستند اما تنها ۱۰ میلیون نفر از آنها که شامل ۶ میلیون نفر کارگر ساختمانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمیته امدادی‌ها، ۲۰۰ هزار نفر بهزیستی نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند که براساس سازو کار تعیین شده، به این افراد پرداخت خواهد شد.

نظری خانقاه خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مشمول دهک‌های پایین جامعه پیش از این نتوانستند سهام عدالت را به دلایلی همچون اطلاع‌رسانی ناکافی دریافت کنند، بنابراین سهام عدالت نباید تبدیل به سهام ناعدالتی شود.

وی تاکید کرد: برخی از این جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند، قابل شناسایی نیستند، بنابراین در کمیسیون اقتصادی مقرر شد، با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد. همچنین در بحث روستانشینان هم با توجه به کد ملی افراد این شناسایی‌ها انجام خواهد شد. دولت خیلی علاقمند به توسعه ارائه سهام عدالت به مردم نیست در صورتی که منابع لازم در اختیار دولت قرار دارد و هنوز شرکت‌هایی هستند که توسط دولت در این حوزه عرضه نشده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز