خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

اوراق نفتی ظرف چند روز آینده در بورس عرضه می‌شود/ رفع ابهامات طی امروز و فردا

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۸۵۳

وزیر نفت در خصوص لغو عرضه اوراق نفتی در بورس گفت: عرضه این اوراق طبق قانون بودجه، قانونی است و ربطی به پیش فروش نفت با سررسید ۲ ساله (طرح گشایش اقتصادی) ندارد.

به گزارش ایلنا،  بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران در این باره تصریح کرد: اوراقی که قرار بود، منتشر شود اوراق مالی - اسلامی است که در قانون بودجه نیز اجازه انتشار آن هم به دولت و شرکت نفت داده شده بود؛ طی یکی دو روز آینده مشکل حل و اوراق عرضه خواهد شد.

وی افزود: در عرضه این اوراق یک خلط مبحثی با پیشنهاد پیش فروش نفت با سررسید دو ساله - گشایش اقتصادی که هنوز نهایی نشده - انجام شده بود لذا نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات گفتند که عرضه این اوراق ابهام دارد.

وزیر نفت ادامه داد: ما هم گفتیم که نمایندگان دیوان محاسبات، سازمان امور مالیاتی، وزارت نفت و نمایندگان مجلس بنشیند و با هم مشکل را حل کنند.

وی با اشاره به طرح این موضوع در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در جلسه امروز نیز محتوای کلی مطرح شد که البته کمیسیون نیز نظرش کمک به وزارت نفت است.

زنگنه خاطرنشان کرد: قرار شد که این ابهامات ظرف امروز و فردا رفع شود چرا که عرضه این اوراق خلاف قانون نیست و مطابق با قانون بودجه است؛ فکر می‌کنم موضوع یکی دو روزه حل و اوراق نفتی در بورس عرضه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز