خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت هر کاری برای تقویت پایگاه رفاه ایرانیان لازم است، در قالب لایحه به مجلس بدهد/ در مورد تغییر مقدار یارانه‌ها بحث‌های جدی مطرح است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۹۶

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز افرادی که نباید یارانه بگیرند دریافت می‌کنند،اتفاقا ما مراجعاتی از زوج‌های جوان و اشخاص که باید بهشان یارانه تعلق بگیرد اما نگرفته است داریم.

کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که در بحث هدفمندی کمک‌های معیشتی و شناسایی دهک‌های جامعه، پایگاه رفاه ایرانیان تشکیل شد و وجود چنین پایگاهی چه کمکی می‌تواند به داشتن آمار و ارقام درست داشته باشد، گفت: قطعا اینکه پایگاهی وجود داشته باشد که اطلاعات و ارقام دقیق را ارائه کند، بسیار سودمند است، چراکه نبود اطلاعات و ارقام درست امر کمک‌رسانی و شناسایی افراد و دهک‌های پایین را با مشکل مواجه می‌کند. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی از دستگاه‌ها از دادن آمار و اطلاعات به پایگاه رفاه ایرانیان خودداری می‌کنند درصورتی آمار این پایگاه باید به روز باشد تا بتواند به افراد خدمات ارائه، مجلس چه کمکی در این زمینه می‌تواند انجام دهد، بیان کرد: درخصوص شناسایی افراد برای پرداخت یارانه مجلس صحبت‌های جدی در این زمینه دارد و ما در کمیسیون اجتماعی هم چنین مسئله‌ای را عنوان کردیم که با این سیستم و وضعیتی که پرداخت می‌شود، آیا ما به آن چیزی که قانون‌گذار هدف‌گذاری کرده، رسیده‌ایم یا خیر.

وی با اشاره به لزوم همکاری نهادها درخصوص ارائه آمار و ارقام درست به دولت گفت: امروز افرادی که نباید یارانه بگیرند آن را دریافت می‌کنند، اتفاقا ما مراجعاتی از زوج‌های جوان و اشخاصی داریم که باید به آنها یارانه تعلق بگیرد، اما نگرفته است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص مقدار یارانه‌ها بحث جدی وجود دارد، پرسش این است آیا با همین مقداری که در حال حاضر وجود دارد ادامه دهیم یا بازنگری در آن داشته باشیم.

وی درباره این‌که اطلاعات و آمار در پایگاه رفاه ایرانیان باید هر ۲ ماه یکبار باید به روز شود تا افراد نیازمند وارد این پایگاه شوند، کمک‌های معیشتی را دریافت کنند و اینکه مجلس چه کمکی در این زمینه می‌تواند به دولت داشته باشد، عنوان کرد: قطعا مجلس برای این‌که کمک‌های معیشتی و یارانه‌ها به افراد نیازمند تعلق گیرد برنامه دارد، دولت در این زمینه اختیار دارد هر اصلاحی که نیاز است را با یک لایحه پیشنهادی که به نفع رفاه مردم باشد، به صحن بیاورد و مجلس هم موظف است که به آن رسیدگی کند.

حسینی تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور امروز که اوضاع و احوال مناسبی نداریم بنابراین هر اقدامی که لازم است را باید در جهت رفاه مردم انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز