خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان بورس و اوراق بهادار

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۰۰

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه میان ذبیح‌اله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع «بهینه‌سازی اجرای تکالیف قانونی مشترک دو دستگاه از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین» به امضا رسید.

حسن قالیباف اصل در این مراسم اظهار کرد: در سازمان بورس ۱۶۰ فرایند داریم که در حوزه ثبت شرکت‌ها و پذیرش شرکت‌ها وابسته به خدماتی است که در سازمان ثبت ارائه می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه کار جدیدی نیست اما کمک می‌کند این فرایندها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است.

قالیباف اصل با بیان این‌که بازار سرمایه از یکی دو سال پیش رشد خوبی کرده است گفت: در سال گذشته در این بازار تعداد ۸۲۰ هزار کد معاملاتی صادر شده است که این عدد در سه ماهه نخست امسال به یک میلیون و پانصد هزار عدد رسیده است.

وی با اشاره به بحث آزادسازی سهام عدالت گفت: به دلیل آزاد سازی این سهام، ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر به دارندگان کد سهام داری اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: با برقراری ارتباط آنلاین میان سازمان بورس و سازمان ثبت اسناد، صحت سنجی اسناد با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و این کار باعث بزرگتر شدن بازار سرمایه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز